W tym filmie przetestuje najnowsze lampy firmy Aputure 100d 200d 100x i 200x. Będzie to test i porównanie serii Amaran z Godoxem Sl60w oraz Aputure 300d Mark II. Czy warto kupić najnowsze lampy Amaran do oświetlenia swoich filmów? W filmie także test głośności najnowszych lamp, a także porównanie mocy minimalnych i maksymalnych wszystkich lamp. Pokażę także jak oświetlić filmy na youtube, zobaczysz przykładowy setup z użyciem lamp led Amaran.
👍Sponsorem tego filmu jest sklep https://www.rbl24.pl/ gdzie kupicie te lampy.👍
Spis treści:
00:00 Wstęp
00:39 Co dostajemy w pudełku oprócz lamp
00:54 Wielkość lamp Amaran
01:49 Obudowa Lamp Amaran
02:32 Uchwyt do mocowania akcesoriów
03:08 Uchwyt do montażu na statywie
03:27 Tył lampy
03:42 Różnice między AMARAN X i D
04:30 Różnice między serią Amaran 100 i 200
05:00 Moc maksymalna i minimalna
05:29 Specyfikacja lamp
05:37 Porównanie mocy lamp Amaran oraz Aputure i Godox
08:36 Porównanie Softbox Mitoya +żarówka Fotograficzna vs amaran 100d
09:42 Porównanie głośności wentylatorów
10:35 Aplikacja Sidus Link
11:28 Przykładowy setup lampy Amaran
12:30 Podsumowanie
🎁👉NARZĘDZIE DO OPTYMALIZACJI Filmów TubeBuddy którego używam: (link do 30 dniowego pełnego okresu próbnego) https://www.tubebuddy.com/freetrial?a=BartekDziedzic
🎁👉 Narzędzie do robienia Transmisji na Żywo https://streamyard.com?fpr=bartekdziedzictv
✅👉VidIQ- program do optymalizacji Filmów na YT: https://vidiq.com/bartekdziedzic
🎁👉 MORNING FAME: https://morningfa.me/invite/dmkaev4j
🎁Artgrid Serwis z Klipami Video do wykorzystania we własnych filmach: http://bityl.pl/guqtV
🎁Nielimitowana Muzyka do filmów:https://bit.ly/3i9umxK
Inne filmy które mogą Ci się spodobać:
@dslrvideoshooter Celab Pike:This $200 Video Light is Incredible! (Aputure 100D/200D Review)
@BartJohnsonProd Bart Jhonson: https://youtu.be/oiTG2IkS1LA
Gerald Undone: Aputure 100d & 200d Review: Excellent Value Lighting for Home Studios & YouTube
Curtis Judd: Amaran 100d & 200d LED Lights: Affordable Aputure Single Point Lights
EPIC LIGHT MEDIA: BUDGET QUALITY LIGHTS – Amaran 100d & 200d
Jak oświetlić WIDEO- Oświetlenie do filmów na youtube i wideokonferencji ZOOM, YouTube Studio VLOG https://youtu.be/f5nftAt3Wsc
Jak ustawić światło i oświetlić wideo -FILM LOOK, 3 punktowe oświetlenie filmowe quadralite thea 450 https://youtu.be/0rxhj391B3A
NAJLEPSZE STUDIO do NAGRYWANIA FILMÓW YT i Transmisji na Żywo, jak stworzyć Domowe Studio YouTube https://youtu.be/-odEoZ3_qJQ
STUDIO YOUTUBE W DOMU setup dla początkujących- jak nagrywać filmy telefonem?
TŁO DO FILMÓW na YOUTUBE- czego używam do oświetlenia i NAGRYWANIA filmów i robienia MINIATUREK https://youtu.be/von2DgkJ1bk
Strona na której możesz sprawdzić informacje na temat dowolnego kanału : www.socialblade.com
🎁👍👇TUBEBUDDY🎁👍👇: link do 30 dniowego darmowego! pełnego! okresu próbnego, https://www.tubebuddy.com/freetrial?a=BartekDziedzic
Inne Rzeczy które wykorzystuje w swojej pracy:
🎁Nielimitowana Muzyka do filmów:https://bit.ly/3i9umxK
Serwis do robienia Transmisji na żywo: https://streamyard.com?fpr=bartekdziedzictv
🎁Artgrid Serwis z Klipami Video do wykorzystania we własnych filmach: http://bityl.pl/guqtV
#amaran100d #amaran100d #amaran200x #amaran100x
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
👦👨🙂 ZOSTAŃMY ZNAJOMYMI! 👨👩👱
💌 Zapisz się do Newslettera na stronie: https://bartekdziedzic.pl/ 🌍
📸 Instagram – https://www.instagram.com/bartekdziedzic1/
🐦 Twitter – https://twitter.com/BartDziedzic
🔷 Facebook – https://www.facebook.com/bartekdziedzictv
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
KIM JESTEM:
Cześć, jestem Bartek i mieszkam w Krakowie (Polska). Jestem profesjonalnym fotografem który w 2019r. założył kanał na YouTube BartekDziedzicTV, na którym tworzę filmy dotyczące treści video, rozwoju biznesu i rozwoju osobistego. Co tydzień w sobotę rano prowadzę Transmisje na Żywo BartekDziedzicLIVE.
🔔Subskrybuj! 🔔
https://www.youtube.com/BartekDziedzicTV/
POZOSTAŃMY W KONTAKCIE:
Chętnie usłyszę co u Ciebie słychać, wystarczy, że na Twitterze wyślesz wiadomość @BartDziedzic będzie to najszybszy sposób żeby dostać ode mnie odpowiedź. Możesz także napisać do mnie na maila: poczta@bartekdziedzic.pl lub wysłać wiadomość DM na Instagramie staram się odpisywać na wszystkie wiadomości niestety zdarza się, że nie starcza mi czasu w ciągu dnia na odpisywanie.
Masz Pytanie do Mnie: zostaw komentarz pod filmem- odpowiem na niego jak najszybciej tylko będę mógł.
#BartekDziedzicTV
Te lampy są jednymi z opłacalniejszych? gdzie je polecasz zakupić lub jakoś dostać od producenta
W budżecie 1000-2000 sa świetne, taniej godox Sl60w ale warto dołożyć do Amarana 100d
Ja sobie mikrofon do niej podepnę xD
Zrobisz recenzję tego lusterka podgladowego od ulanzi?
Jeszcze do mnie nie dotarło to lusterko ale dobrze, że przypominasz 🙂
😃😃😃😃
Maciej coś będziesz kupował?:)
A co wy myślicie o nowych lampach Amaran? 🙂
Zamierzacie powiększyć swój setup o nowe lampy? a może znacie lepsze lampy? dajcie znać w komentarzach pod spodem i do zobaczenia w kolejnych filmach
Elegancki film Bartek! Zresztą jak zawsze 🙂 Lampeczki też prima sort
Dzięki Bartku 🙂 powiedz mi bo nie oglądnąłem jeszcze do końca Twojego filmu o speed editorze – jak on się sprawdza w DaVinci? Jak go oceniasz? Przy takim montowaniu na youtuba?
@Bartek Dziedzic TV Kurczę moim zdaniem kwestia mocno indywidualna. W pierwszym tygodniu worflow pracy wolniejszy niż duet klawiatura i myszka. Potem z dnia na dzień coraz szybciej szło.
Pokrętło super działa, cięcia i podstawowe edycje idą szybciej. Do wstępnej edycji jak znalazł. Ale to moja osobiste zdanie. Jeśli ktoś nie ma Resolve Studio, a chce zrobić upgrade to warto teraz z tego skorzystać. Wtedy Speed Editor wychodzi za darmo.
Ja do zdjęć używam konsoli edycyjnej i mocno mi to przyspiesza pracę i ten speed editor mocno kusi 🙂 tylko ja jak montuje to nie używam zakładki cut tylko wszystko na zakładce edit robię :też nie wiem czy dobrze w sumie:)
@Bartek Dziedzic TVWiększość edytuje w zakładce EDIT 🙂 Tak naprawdę dużo funkcji działa w EDIT więc temat do poważnego rozmyślenia 🙂
Świetny materiał. Same konkrety. Pewnie jak zacznie mi się “kręcić” mój kanał, to zdecyduje się na 100d. Dzięki Bartku za to porównanie.
Dzięki Andrzej że mi podsunaleś to porównanie z mitoya, bo to świetny pomysł. A wracając do amaranów ze 100d będziesz zadowolony super sprzęt. Ujęcia od góry na tle desek, w tym filmie były święcone przez 3 lampy amaran 200d
bardzo dobra recenzja! Czy faktycznie szumi ten 200 w taki sposób, że to przeszkadza i słychać uchem? Co polecisz jako nr 1 – waham się między 100d i 100x ale nie wiem, czy nie mają za mało mocy… wiesz może gdzie można je kupić w PL, bo w necie wszystko dostępne od kwietnia… chyba zostanie amazon… Odnośnie innych lamp – korzystam z Falcon Eyes rx-18TD i sprawdzają się też super, zajmują mało miejsca. A jakie Ty widzisz wady / zalety między tymi Amaran’ami a panelem led takim jak Falcon Eyes rx-18TD
Tomku 100x ma według mnie za mało mocy. Pytanie czy potrzebujesz lampy dwukolorowej, bo zawsze wersja D będzie miała więcej mocy. Ja zastanawiałbym się nad 100d i 200d. Wentylator według mnie w 200d jest jak najbardziej w porządku, porównywałem z 120d mark I i 300d mark II i jak dla mnie wszystko jest w porządku. Na filmie przewiń do porównania głośności-oczywiście to jest mocno podciągnięte na czułości mikrofonu, żeby cokolwiek było słychać 🙂 ale porównaj dźwięk z 300d mark II i 200d. Głos w filmie był nagrywany na setupie który jest pod koniec w filmie pokazany, lampę 200d miałem przed sobą po moje prawej, po lewej lampa 100d, i też wszystko jest w porządku. Ja osobiście dokupiłem 3 lampy amaran 200d bo uważam że są genialne, małe mocne lampy. Jedna rzecz która zaobserwowałem po teście to to że plastikiwa rączka po kilkunastu razach odkręcania i skręcania zaczęła skrzypiec i na jednej rączce mam rysę jakbym przejechał jakimś gwoździem także plastik pewnie będzie się rysował. Ale i tak uważam że te lampy są swietne:) gorąco ci polecam:) jakbyś miał więcej pytań daj znać chętnie pomogę. A co do falconeyes nie miałem jej w rękach, tyle co widziałem na YT i miała dobre recenzje ale polecam inwestowanie w lampy z jedną dioda cob. Masz dzięki temu swobodę jakie światło chcesz uzyskać. Chcesz szeroko i miękko założysz softbox i tu masz pełny wybór kształtów i rozmiarów. Chcesz wąska czaszę. Chcesz punktowo zakładasz snoot. Edit1. Weź amaran 200d chyba że masz bardzo mało miejsca 🙂 moc zawsze możesz stłumić dasz dodatkowa warstwę materiału dyfuzyjnego na softbox i jest ok, ale zobacz porównanie minimalnych mocy dla 200d i 100d to powinno dać Ci więcej informacji
Ja kupowałem lampy w http://www.rbl24.pl
@Bartek Dziedzic TV to raczej wezmę tą 200d, ale boję się tego dźwięku, o którym mówi Caleb Pike w swoim video (dokładnie minuta 6:40) gdzie słychać takie rozkręcanie się wentylatora. A poza tym nie wiem jeszcze gdzie kupić te 200d, jaki dobry softbox dobrać czy ten light dome może… ps. potrzebuję dwie funkcjonalności: jedna to nagrywanie video i prowadzenie rozmów video, gdzie w kadrze jestem od mostka i mogę mieć bardzo blisko tego mojego leda falconeyes (i sprawdza się super) albo właśnie amarana… a drugi zestaw, nad którym myślę (i tu zastanawiam się nad amaranem bardziej) to zestaw jak do “wiadomości/faktów” 🙂 czyli w moim wydaniu do webinarów, szkoleń online lub nagrywanych – i tu będę albo widoczny już od pasa (siedząc za biurkiem), czyli nieco większy kadr, a będą i przypadki, że wręcz w pozycji stojącej od stóp… taki mam orzech do zgryzienia… Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam! Walcz dalej z kanałem, bo jest rewelacja, takiego czegoś w Polsce moim zdaniem nie było… a od dawna siedzę na amerykańskim YT i tam owszem jest w czym wybierać i jak budować wiedzę, ale tutaj pustynia… więc weź z tego rynku ile się da, trzymam kciuki! 😉
@Bartek Dziedzic TV zapisałem się tam na newsletter o dostępności… bo braki mają w magazynach
Thank god youtube generate captions. Thanks for the content!
Thanks for comment Rodrigo, if you will have any questions write them in comments 🙂
Super sprzęt, mam nadzieję, że kiedyś będzie mi niezbędny, co oznaczało by mocny rozwój kanału 😉 PS fajne przebitki 💪👍 pozdrawiam i czekam na kolejne odcinki…
Jak u Ciebie z kanałem? Widziałem, że bardzo dużo publikujesz -super:)
@Bartek Dziedzic TV trochę ciężko z czasem, bo pomysłów jest sporo, tylko nie ma kiedy zrealizować 🤔 ale powoli do przodu 💪
Hey, no need to mention Caleb… You have the best comparison out there, by far ! Awesome review ! Thank you 🙏
Thank you 🙂
Kupiłem 100x, polecam wszystkim 👌
@Bartek Dziedzic TV zgadzam się w 100% mega uniwersalna lampa 😉 Ja swoją 100’ używam jako główne źródło światła w swoich filmach a właściwie filmie bo dopiero co ją kupiłem 😅
Z softboxem? Czy czymś innym świecisz?
@Bartek Dziedzic TV soxtbox obowiązkowo 😉Okta 65 cm plus plaster, ew mam jeszcze jeden 90 cm, który kupiłem rok temu (nie wiem po co mi taki duży) i używałem do starszej lampy od Quadralite
@Maciek Kobylański Tak dla sprostowania, 90cm soft to, co najwyżej, średniej wielkości modyfikator 😉
Duży to jest jak np. używamy butterfly 300×300 czy na mniejszych planach 150-ka.
A jeśli zastanawiasz się, po co Ci ta 90, to jak najbardziej Ci się przyda, bo da bardziej miękkie światło od 65. Co może mieć znaczenie jak się do tego używa grida.
Oczywiście i tak wszystko zależy jeszcze od odległości.
@FuTuRuFu dla 90’ znalazłem zastosowanie 2 tygodnie temu 😉 Zgadzam się, że nie jest to największy soft ale jak nagrywasz filmy w małym pokoiku to wiesz, że każdy cm się liczy 😅
🔔1.NEWSLETTER: MOŻE MASZ PYTANIE? MOŻE BĘDZIESZ MIAŁ JE KIEDYŚ? ZAPISZ SIĘ Transmisje
na żywo to NAJLEPSZY sposób na konsultacje ze mną i możliwość poszerzenia
swojej wiedzy.🔜Newsletter/Zapis do powiadomień na temat livów na stronie https://bartekdziedzic.pl/ 👍
🔔2. Ankieta dotycząca potencjalnych terminów- wejdź
naYT/Zakładka SPOŁECZNOŚĆ
Hej, gdybys mial wybierac miedzy amaranem 100d, a nanlite forza 60, co bys wybral? 🙂
Teraz jeszcze przypomniałem sobie ze nanlite 60 ma mocowanie mini Bowens 🙂 dlatego ZDECYDOWANIE amaran 100d 🙂
@Bartek Dziedzic TV Jakos bardziej sklanialem sie ku nanlite, niby maly bowens ale jest przejsciowka w zestawie jak wspominales no i case plus FXy. A czemu amaran? 😃 Lepsza jakosc czy jak? 😃
Tom tu masz dobre porównanie https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aputure.com/wp-content/uploads/2020/12/Amaran-100-Series-Comparison-Sheet-2021-02-02a.pdf&ved=2ahUKEwjw14a6mq7vAhXmlosKHdtTBvAQFjAGegQICBAC&usg=AOvVaw1HLe0hSJJJrba7HRkyKhDu&cshid=1615670753101
Co do jakości to ciężko mi teraz porównywać nanlite bo go miałem tylko na testy ale jakość nie była gorsza, myślę że więcej było metalowych części w nanlite, pamiętam że adapter był plastikowy. Ja wybrałbym aputure ze względu na zakres moc, aplikacje sidus, pełny uchwyt Bowens. Nanlite nie daje pilota w lampach(chyba że coś się zmieniło).
@Bartek Dziedzic TV Dzieki serdecznie 😊
Fajny film, zabrakło mi w nim tylko jednego porównania i odpowiedzi: Czy warto dołożyć do X aby nie bawić się filtrami CTO czy zostać przy 200D a zaoszczędzony budżet odłożyć na kolejną lampę? Kusi mnie 200X bo można by wygodnie mieszać światło zastane z lampami aby mieć bardziej naturalne efekty. Jakie jest Twoje zdanie Bartku? Drugie pytanie: od kilku miesięcy poluje na te lampy i nie ma żadnej dostępności, masz jakieś swoje źródło?
Cześć Rafał jeżeli potrzebujesz zmiennej temperatury barwowej to tak warto dołożyć do 200x to będzie najlepszy wybór. Ja wybrałem 200d ponieważ korzystam wyłącznie z lamp na światło dzienne do oświetlenia siebie (twarzy).Do innych kolorow mam panele Led Neewer rgb i z nich korzystam jako oświetlenie tła lub światło z kontry. Rafał też pytanie co już masz i co chciałbyś oświetlać lampami?
@Bartek Dziedzic TV ja przechodzę z fotografii i mam bardzo dużo lamp błyskowych i modyfikatorów. Dlatego rozważam lampę z COB a nie panel, chciałem tę lampę wykorzystać czasami do doświetlania pomieszczenia przy fotografii zamiast żarówek. Funkcja mierzenia temperatury światła ambientowego i dostosowania lampy do niej brzmi zachęcająco. Zastanawiam się czy to działa, czy tylko taki gadżet, bez użyteczności praktycznej. Do samego świecenia na ludzi w sumie chyba lepszym wyborem jest 200D bo odrobinę mocniejsza.
Bardzo fajnie działa sidus z tą opcja doboru temperatury do wzorca:) szczerze to o niej nie wiedziałem, myślałem że ona jest tylko dostępna dla topowych modeli i dopiero podczas testu sprawdziłem jak dla mnie rewelacja:) myślę Rafał że jeżeli masz już jakieś zastosowanie dla takiej zmiennej temperatury barwowej w lampie to 200x będzie ekstra dla ciebie. Zresztą pewnie nie skończysz na jednej lampie 🙂
Poluję na tę lampę 100d/100x już od ponad miesiąca i nie ma jej nigdzie w internecie. Bartek pomożesz???
Darku musisz czekać, bo nigdzie w PL już nie ma. Nawet na Thommande i buyslider skończyły się.
Darku wiem że bardzo podobna lampę do Amaran 100d, nanlite fs-150 będzie miał w ograniczonej ilości rbl24.pl
@Bartek Dziedzic TV Bartek mam dla Ciebie MEGA INFO!!! Kilka dni temu zamówiłem Amaran 100d na AliExpress, właśnie do mnie idzie DHL!!! Jest ich tam cała masa i wysyłka 7-15 dni! 💪
@Dariusz Motywuje wow super:) a jaka cena? podasz linka
Świetny film, najlepsze porównanie tych lamp jakie do tej pory widziałem! Wiesz może gdzie można zdobyć Lampę Amaran 200D? Mamy już 100D i od ponad miesiąca polujemy na 200D ale niestety nie jest nigdzie dostępna :/
Mateusz nie ma niestety nigdzie- ja kupowałem w RBL24 na bieżanowskiej ale chyba nie ma tych lamp teraz nigdzie i wszyscy czekają na dostawę
Świetna recenzja! 👏👏👏 a jeśli będę używał tej lampy 100 d – tylko tej do wywiadów, jaki byś polecał softbox? Serdecznie pozdrawiam.
@krzysztof kamysz Krzyśku z mikrofonem jest tak że im bliżej ust tym lepiej. Najłatwiej umieścić mikrofon krawatowy bezprzewodowy – bo to małe pudełeczko któe ktoś może sobie włożyć do kieszeni przypniesz mu mały mikrofonik krawatowy pod szyją i masz sprawę załatwioną- nie potrzebujesz dodatkowych statywów, możesz nagrywać praktycznie w każdym miejscu, możesz wszystko bardzo szybko przygotować no i sam mikrofon łączy się bezprzewodowo z aparatem i aparat możesz mieć nawet 50m od osób które nagrywasz a słychać je jakby były zaraz przy aparacie. Jeśli kupisz inny mikrofon to będziesz musiał po prostu jakoś mikrofon dostarczyć blisko osoby z którą przeprowadzasz wywiad
@Bartek Dziedzic TV Bartku, to znowu ja. 😊 czy ustawienia kamery przysłona 2.8 i czas 1.60 to taki standard w nagrywaniu? Kamera którą posiadam sony zv1 nie jest profesjonalną, ale ma możliwość tych ustawień. Pozdrawiam.
W Europie najlepiej nagrywać w klatkarzu 25kl/s ew. 50kl/s że względu na migotanie źródeł światła. Jeśli nagrywasz w 25kl/s ustaw czas na 1/50s. Jeśli w 50kl/s to ustawiasz czas 1/100s. Następnie dobierz przysłonę jaka chcesz ustawić-jak dasz 2.8 będziesz miał ładnie rozmyte tło. Jeśli chcesz większą głębie ostrości to przymknij przysłonę np. Do f/4-f8. Następnie dobierz tak czułości ISO żeby obrazek był dobrze naświetlony.
Zv-1 to bardzo dobry aparacik 🙂
@Bartek Dziedzic TV jesteś WIELKI!!!! Bardzo mi pomagasz!!! Dziękuję!!!
Your 100% is even looks darker than 10%…how can i compare them if you don’t use the same aperture !?
This is a comparison between different lamp models. The camera settings are the same for each lamp power 1%, 10%, 50%, 100% between different lamps. Therefore, to make it easier to compare the lamps with each other. Thats why for example you can easily compare 50% of power beetwen 200d and 200x
bro this is the best review video i have seen on amaran lights. I encourage everyone to watch with english captions.
Dr V thanks for kind words and sharing my video. Have a nice day greetings from Poland 🙂
Czyżby żarówka wypadła lepiej, niż amaran 100d?
Minął rok i pojawiły się SmallRig 120D, co o nich myślisz? Na papierze wydają się być rewolucyjne i w świetnym stosunku cena/jakość.
Cześć Leeway, Smallrig-a nie mialem na testach więc nie mam zdania o tej lampie. Natomiast od siebie polecam Nanlite FS-150 tutaj nagrałem test https://youtu.be/in5AoX8MF2w jest to lampa która jeżeli chodzi o jakość światła bardziej mi pasuje niż mój aputure 300d mark II.
@Bartek Dziedzic TV Super wybór, świetna lampa, dzięki! A jest możliwość użycia jej jakoś w terenie? Wiem, że istnieje seria Forza, ale wolałbym “zaoszczędzić” i mieć “więcej za mniej”, jeśli chodzi o FS-150. :)))
Seria FS niestety jest typowa lampa do studia. Nie znam sposobu żeby ją zasilić w terenie z akumulatora. Musiałbyś kupić serie forza.
Very nice review
Aputure 100D czy Nanlite FS-150? Cena podobna i w przypadku obu lamp mówiłeś, że najlepsza w tej cenie , wiec pytanie która lepsza do domowego studio YT.