Jak mieć lepszy dźwięk w filmach i transmisjach LIVE? Domowe Studio Youtube:Mikrofony, sprzęt audio


Najlepszy serwis do robienia streamów: https://streamyard.com?fpr=bartekdziedzictv
👇👇 SPIS ROZDZIAŁÓW W OPISIE PONIŻEJ 👇👇 POKAŻ WIĘCEJ 👇👇
Czwartek g.9:15-10:15 porozmawiam z Marcinem Zastawnikiem z kanału @ProperSound na temat tego jak uzyskać lepszej jakości dźwięk w filmach i transmisjach live. Odpowiemy także na Wasze pytani także zapraszamy na Live Czata.
00:00 Intro
02:40 Wstęp
03:02 Marcin Zastawnik-Kim Jest?
04:40 Adaptacja pomieszczenia
05:37 Tanią adaptacja akustyczna w domu
11:37 Pianka akustyczna
13:20 Hałas z zewnątrz- Izolacyjność akustyczna
13:45 Mikrofon Boya By-M1
15:58 Mikrofony Shotgun
16:30 Po co jest interfejs audio?
17:45 Czy interfejs audio daje lepszą jakość?
17:59 Rekorder a interfejs audio
18:20 MIXER- rozwiązanie do wiele źródeł dzwięku
19:12 Atem mini pro jako interfejs
20:00 Jaki mikrofon kupić na początku?
22:20 Polecane mikrofony- rode Wireless go
23:14 Rode Videomic NTG
24:50 Mikrofon SHOTGUN o czym trzeba pamiętać?
26:20 Saramonic Uwmic9 krawatowy dla dwóch osób
26:52 Deity V-Mic D3 PRO vs RODE videomic ntg
28:45 Dlaczego warto inwestować w dobry dźwięk?
29:15 Mikrofon krawatowy dla dwóch osób
30:52 Podsumowanie jaki mikrofon kupić?
33:33 Mikrofon na USB czy XLR?
35:50 Ustawienia na rekorderze czy w programie?
37:47 Który mikrofon daje lepszą jakość?
39:15 Odległość od mikrofonu
42:37 Obróbka dźwięku w Adobe Premier-nie udało się
46:15 Słownie co robi Marcin w Premier
53:08 Ustawienia w programie do nagrywania dzwięku / Atem Control
55:00 Obróbka po nagraniu
56:18 Podsumowanie Live

29 odpowiedzi do “Jak mieć lepszy dźwięk w filmach i transmisjach LIVE? Domowe Studio Youtube:Mikrofony, sprzęt audio”

  1. EDIT. 🗨✍❓ Jeżeli na jakieś pytania nie odpowiedzieliśmy w livie dajcie znać w komentarzach 🗨✍❓
    ORG.Zapraszam punktualnie o 9:15 w Czwartek startujemy z livem. Potrwa on do 10:15. Na czacie zapraszam do zadawania pytań. W karcie społeczności zapraszam do zadawania pytań na które odpowiemy.

  2. Znakomity live, a ja lubię się poprzekomarzać :_) serdecznie pozdrawiam obu Panów.
    A przyznaję że ja na przekór staram się budować zestaw pod Android.
    Z Boya w telefonie jest problem że ogólnie jak cicho gra na słuchawkach fon i to słaby sygnał będzie do mikrofonu. Jednym słowem oszczędzają na prądzie w dużym uproszczeniu producenci telefonów:_(

    1. Dzięki Mortimer, musze popracowac nad swoim dźwiękiem 🙂 bo Marcin brzmi krystalicznie w porównaniu ze mną:) ale też słyszę teraz jak dużo robi poprawna korekta dźwięku w programie

    2. @Bartek Dziedzic hmmm brzmiałeś dobrze, jedynie były różnice w poziomie między wami ale to wszystko, no trochę na początku byłeś zbyt blisko mikrofonu. Ale za to wideo lepsza jakość była u Ciebie;-)
      więc możecie wymienić się doświadczeniami albo w komorze na AJD słaby net jest;-)

  3. Jeszcze nie obejrzałem ale już daje łapkę w górę bo tak jakby czytasz w moich myślach. Tego właśnie potrzebuję 🙂

  4. ⚡⚡ W livie wspomieniliśmy o kilku sprzętach ⚡⚡
    Krawatowy zestaw dla dwóch osób: SARAMONIC UwMic9
    Tani interfejs audio którego ja używam i Marcin: behringer umc204
    Ja polecam od siebie mikrofony:
    Boya By-m1 Krawatowy na kablu- Marcin go w livie używał
    Świetny Mikrofon rode videomic ntg- mikrofon kierunkowy, na aparat, do telefonu i do komputera. Bardzo fajnie można go umieścić na boomie poza kadrem.
    Boya By-MM1 mikrofon kierunkowy shotgun, niestety nie ma wzmocnienia więc polecam go raczej do aparatów.
    Rode wireless go- bezprzewodowy krawatowy mikrofon

    1. Konrad zaktualizowałem o spis rozdziałów będzie trochę łatwiej znaleźć fragmenty choć jest dużo rzeczy które poruszaliśmy między różnymi tematami więc warto oglądnąć wszystko 🙂

    2. @Bartek Dziedzic bardzo dobry materiał, meytoryczny. Myślę, że warto go jeszcze kiedyś kontyunować zahaczając o nagrania lektorskie 🙂

  5. Panowie, mega dawka wiedzy. W live pokazaliście mi kilka modeli mikrofonów godnych uwagi które będę musiał przetestować. Dzięki!

  6. Rode Wireless Go mnie tak nie zachwyca. Brałem je pod uwagę, po zastanowieniu kupiłem klasyczne już mikroporty Sennheiser Ew 112P G4, gdyż mnie nie stać na to, że coś nie działa na planie komercyjnym gdy działać musi. Rode Go to sprzęt jednak amatorski o czym też świadczy ich atrakcyjna cena. Przerywają „gdy się nie widzą”, ten problem nie jest poruszany często, ale można na YouTube odszukać rzetelne i nie tak osłodzone recenzje Rode’ów. Jako transmitery bodypack ukryte pod ubraniem są rozwiązaniem niepewnym i też warto zwrócić uwagę na materiały prasowe Rode gdzie zazwyczaj są przypięte na widoku. Ciekawy live, więcej takich

    1. Cześć Piotrek, dzięki, w pełni się z Tobą zgadzam to nie jest zestaw do zastosowań komercyjnych- jednak w tej cenie 800zł i przy zastosowaniu ich do tworzenia filmów na youtube są bardzo dobre. Mam też mikroporty sennheisera starszy model G3 ale to zupełnie inna półka cenowa i inne zastosowanie 🙂 Pozdrawiam Serdecznie Bartek

  7. Hej. Tu jeszcze raz Maciek i Dorenda. Zastanawiamy się nad kupnem dwóch mikrofonów, o których mówisz chodzi o krawatowe Boya By-M1. Ale zastanawiam się jak podłączyć je do naszego interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2. Czy będzie trzeba jeszcze coś dokupić jakiś przejściówki? Czy może wszystko będzie już w zestawie? Czy mysimi wykorzystać np. wykorzysta adapter XLR do mini jack?
    Jeśli wiesz jak to zrobić i możesz pomóc to napisz proszę. A my ze swej strony bardzo Cię pozdrawiamy.

    1. @Bartek Dziedzic Dzięki. Już mamy jeden taki adapter do rode video micro. Ten adapter jest z konwersją napięć z +48V na 3-5V.
      Ale mnie zastanawia ta Boya By-M1 bo ona jest na baterie i ma w zestawie dużego jacka i czy właśnie nim nie mogę się wpiąć w interfejs?? Jak sądzisz a może dasz radę zrobić próbę.
      Niemniej dzięki za odpowiedz i bardzo pozdrawiamy. Myślę że jak już zdobędziemy więcej sprzętu i będzie to wszystko działać to zrobimy też odcinek gdzie powiemy o tobie jako naszej inspiracji i że wiele się z twojego kanału dowiedzieliśmy.
      Pozdrawiam Maciek i Dorenda

  8. To ja pozwolę sobie zadać pytanie w temacie interfejsów/mikserów. Zastanawiam się, która opcja byłaby lepsza: Go XLR mini czy Yamaha AG03/06? Do tej pory używałem zestawu Rode Podmic/Behringer UM22, ale zależałoby mi na możliwości miksowania dźwięku na żywo (kusi funkcja loopback w AG03/06) i sprzętowej obsłudze dodatkowych narzędzi do obróbki dźwięku z mikrofonu (kompresor/expander/bramka szumów/eq). Finansowo to zbliżone opcje, więc pozostaje dylemat co wybrać?

    1. Cześć Rafał, pytanie do czego potrzebujesz? czy do nagrywania głosu czy instrumentów- goxlr akurat znam bo oglądam jednego Youtubera który używa go do transmisji na żywo tylko używa tej wersji pełnej. Za każdym razem go zachwala, ale on robi głównie livy gdzie siedzi i mówi do monitora, nic z instrumentami. Goxlr to sprzęt bardziej do streamowania gier, robienia prostych livów-takie proste rozwiązanie które ma działać. Gdybym jednak wybierał coś dla siebie do tego co ja robię z tych dwóch rzeczy wziąłbym Yamahe:) tylko pewnie model ag06 z dwoma wejściami mikrofonowymi na xlr

    2. @Bartek Dziedzic Jedynym instrumentem (kiepskim) jest mój głos i właśnie chodzi mi o transmisje na żywo przez Google Meet, Zoom, może dojdą do tego live’y na YT. Osobiście też się skłaniam do Yamahy AG06, na pełną wersję GO XLR mnie nie stać (działalność non profit 🙂 ). Opcję Loopback ma również interfejs Audient Evo 4, ale mikser Yamahy daje chyba większe możliwości edycyjne.

    3. @Rafał Wójcik ag06 ma ta niepodważalna zaletę ze masz dwa wejścia XLR i już przyszłościowo masz możliwość zrobienia wywiadu live z kimś. Goxlr to tak jak pisałem dla mnie rozwiązanie bardziej do gamingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *