Jak ustawić światło i oświetlić wideo -FILM LOOK, 3 punktowe oświetlenie filmowe quadralite thea 450


W tym filmie pokażę jak ustawić światło i oświetlić film. Omówię najlepsze oświetlenie do filmów video na Youtube- czyli system 3 punktowego oświetlenia filmowego do nagrywania dzięki któremu można osiągnąć film look 🙂 W tym przykładzie posłużę się lampami Quadralite Thea 450 są to panele ledowe które można wykorzystać do oświetlenia nie tylko filmów na Youtube ale także do oświetlenia stanowiska do streamowania czy robienia liveów.
Lampę do testów dostarczyła firma www.rbl24.pl
Lampy Quadralite Thea 450 https://www.rbl24.pl/studio-fotograficzne/zestaw-lamp-quadralite-thea-450-led-panel-kit
https://www.rbl24.pl/studio-fotograficzne/lampa-led-quadralite-thea-450-led-panel

Spis rozdziałów:
00:00 Wstęp
00:19 Od czego zacząć przygotowanie do nagrywania
01:05 Umiejscowienie światła głównego
01:26 Blenda do rozświetlenia cieni
02:13 Światło wypełniające
02:35 Światło kontrujące
02:56 Gotowy Setup
03:25 Rada nr.1
04:07 Jak Wpływają poszczególne lampy na nagranie
05:08 Rada nr.2
06:43 Pytanie do Ciebie

🎁Serwis do robienia streamów: https://streamyard.com/?fpr=bartekdziedzictv
🎁Muzyka do filmów:https://bit.ly/3i9umxK
🎁Serwis do optymalizacji YouTube: https://www.tubebuddy.com/BartekDziedzic
🎁Artgrid Serwis z Klipami Video do wykorzystania we własnych filmach: http://bityl.pl/guqtV

Inne filmy o oświetleniu filmowym które polecam:🔥
Oscar Rak: Jak oświetlić WIDEO albo VLOGA? [KROK PO KROKU]

MÓWI KAMERA: OŚWIETLENIE FILMOWE 1 LAMPĄ! https://www.youtube.com/watch?v=pybyjWVxQSo&t=16s
Filmujemy: 3 RADY jak UZYSKAĆ FILMOWE ŚWIATŁO za 50 ZŁ!

Ziemniak: [FAQ Ziemniak] – OŚWIETLENIE STUDIA YOUTUBERA

Ziemniak: Czym oświetlić swój filmik – Softbox – Zestaw Reporterski – Parasolki – Żarówki Fotograficzne https://www.youtube.com/watch?v=U9CIFWPrhuw&t=6s
Ziemniak:NOWE WYPOSAŻENIE STUDIA

Mój zestaw do transmisji na żywo i filmów na YouTube
📷 Mój ulubiony aparat do zdjęć i do filmów Canon R : https://amzn.to/2ysYKjR
📷 Najlepszy aparat do zdjęć (Canon 5d IV): https://amzn.to/2VH8eQB
📷 Najlepszy reporterski obiektyw (Canon 24-70 2.8 L II): https://amzn.to/2RUbjvl
📷 Najlepszy zoom typu tele (Canon 70-200 2.8 L IS II): https://amzn.to/2yxQGP2
📷 Magiczny obiektyw do filmów na LIVE ( Sigma ART 24 mm 1.4): https://amzn.to/2VKsCAb
📷 Ulubiony obiektyw do nagrywania filmów na Youtube (Canon 35mm 1.4 L): https://amzn.to/34Sd5m6
💡 Najlepsze Oświetlenie do nagrywania filmów (Aputure 300D II): https://amzn.to/2Vlt5tA
💡 Polecane Oświetlenie Cena/Jakość (Godox Sl60W): https://amzn.to/2VnQPxn
💡 Najlepszy modyfikator oświetlenia do nagrywania filmów (NiceFoto Octa 90cm): https://amzn.to/2yzFJfx
🎤 Najbardziej uniwersalny Mikrofon krawatowy, bezprzewodowy (Rode Wireless Go): https://amzn.to/2yyJqC8
🎤 Najlepszy Mikrofon do filmów (Rode NTG-3): https://amzn.to/34PXaEV
🎤 Najlepszy rekorder do filmów (Zoom H6): https://amzn.to/34PXoff
💼Plecak na sprzęt (Think Tank Airport Accelerator): https://amzn.to/3bqPeMJ
💼MEGA Torba na akcesoria i sprzęt (Think Tank Logistic Manager 30): https://amzn.to/2RWAKg2
📎 Najlepszy Pomocnik przy filmach (Manfrotto 244N): https://amzn.to/2XS1cv6

Sprzęt do podcastów i wywiadów:
⌨ Najlepszy Mixer do transmisji na żywo (Rodecaster): https://amzn.to/3cF41DX
🎙 Polecany mikrofon do LIVEów (Rode Procaster): https://amzn.to/34SgLUW
🎙 Ramię mikrofonowe (Rode PSA1): https://amzn.to/3boizHz
Oprogramowanie do transmisji na żywo/live-ów: https://www.vmix.com/

Możesz mnie znaleźć także na:
►Facebook: https://www.facebook.com/fotografia.d…
►Instagram: https://www.instagram.com/bartekdzied…
►Twitter: https://www.twitter.com/BartDziedzic
►YouTube https://www.youtube.com/bartekdziedzictv

61 odpowiedzi do “Jak ustawić światło i oświetlić wideo -FILM LOOK, 3 punktowe oświetlenie filmowe quadralite thea 450”

    1. @Jacek Szczepaniak Jacek kupiłeś bardzo dobrą lampę 🙂 chętnie bym taki panel przetestował bo dodatkowo ładnie wygląda i mógłbym go w kadrze nawet umieścić 🙂

    2. @Bartek Dziedzic testowałem wczoraj. Ale to jeszcze za szybko na wyciąganie wniosków. Dyfuzor w budowany na razie nie powalił mnie, tzn nie dał na razie oczekiwanej ,, jakości ” światła. Ale będę testował dalej. A i jeszcze jedno… naprawdę podobają mi sie twoje filmy. To jest to czego oczekuję. Wiedza bez zbytniej bufonady i błaznowania. Ale ja stary jestem 😉

    3. @Jacek Szczepaniak Jacek ja bym spróbował z parasolka dyfuzyjna może coś będzie lepiej. Ja ogólnie po tym jak zacząłem korzystać z lamp z jedną dioda Led i mocowaniem na softbox to stosuje panele jedynie do tla lub kontry. Światło z dużego sofboxa np 120cm jest dla mnie po prostu nie do podrobienia 🙂

    4. @Bartek Dziedzic Tak zgadza się. Przez wiele lat uprawiałem zawód fotografa i potwierdzam. Nic nie zastąpi dużych softboxów jeszcze w kombinacji z gridami. Ale dziś już nie dysponuje dużymi studiami jak kiedyś. A żona by mnie zabiła gdybym zajął jeszcze część kuchni 😀 Plan zdjęciowy jest ograniczony i tu muszę się odnaleźć. Dodatkowa parasolka dyfuzyjna jest jakimś rozwiązaniem bo powinna zwiększyć powierzchnię świecenia. No i da się ją łatwo zdemontować po nagraniu co by żonie w gotowaniu nie przeszkadzała. Jako że pokój mam wymalowany całkowicie na biało spróbuję jeszcze pracy światłem odbitym.

    5. Zwykle przy większych nagraniach dwa softboxy z po 4 żarówki. A jak na szybko, na TikToka, dwie małe lampy Youngnuo NY 300 chyba.

  1. Obejrzałem, pomyślałem, że dam lajka, bo właśnie szukałem takiego filmu i dużo się z niego dowiedziałem, ale bardzo się zdziwiłem, że tak mało lajkow i wyświetleń! Dopiero po chwili zorientowałem się, że ten film dopiero co się pojawił haha dzięki! Akurat tego potrzebowałem, bo zaczynam przygodę z kreceniem. Świetna robota!

  2. Już pora na makijaż, na świateł rampy blask … 🙂 Lamp brak, na razie chce zainwestować w aparat myślę nad Sony A 6400.

  3. Idealnie w czas 😉
    Właśnie miałem kupować drugą lampę Quadralite VideoLed 600
    Chyba dokupię ten zestaw.
    Jako główna zostanie obecna VideoLed a zestaw jako światło wypełniające i konturowe 😎

    1. Szymon jeżeli korzystasz z videoled 600 to może być Ci ciężko przestawić się na panele:) Ja odkąd używam lamp z softboxami święcę nimi na tło (panele RGB) lub w kontrze. To Co ja na Twoim miejscu bym zrobił to do wypełnienia użył drugiej lampy z softboxem. A na tło czy kontre to co już wolisz. Od siebie polecam nowa serię lamp Aputure AMARAN 100D, Godox Sl-60w lub Sokani x60 ver 2. Do kupienia w Rbl24

    2. @Bartek Dziedzic nie pomagasz 😉 VideoLed jest ekstra. Mam miejsce na 2 szt. Gdzieś też się wala mały panel led (YN 300 Air), który pójdzie jako kontra. W planie led RGB na tło. Ale i tak problem numer jeden – panele akustyczne ;-0
      Super film – poleciał sub!

    1. Przemek ale masz radiowy głos:) oglądnąłem twój film „Dlaczego nas straszą” 🙂 lampa bardzo fajnie świeci:)

  4. Super film dużo przydatnej wiedzy. Mam jednak małe pytanie co byś wybrał: 2x Yongnuo YN-300III z zestawem statywy + zasilacze, czy zestaw z powyższego filmu? Pozdrawiam i czekam na więcej filmów.

    1. @Bartek Dziedzic Kiedyś stosowałem system softboxów w poprzedniej firmie; jednak dla mnie dużym minusem jest delikatność żarówek, czas rozkładania i brak możliwości regulacji mocy, co w małych pomieszczeniach może być kłopotliwe. Masz może jakąś inną alternatywę, potrzebuje podstawowego oświetlenia tak do 800-900 zł głównie do kręcenia wywiadów/podcastów. Budżet na początku niski ponieważ nie wiadomo czy format w tej branży do której potrzebuje wypali.

    2. Te podcasty i wywiady w jakim ustawieniu chcesz robić? 1×1? Czy więcej osób? Stacjonarnie gdzies czy będziesz dojeżdżać do gości podcastu?

    3. @Bartek DziedzicNa początku będzie 1×1, raczej stacjonarnie jednak w różnych pomieszczeniach. Przyszłościowo myślę również, aby światło użyć do krótkich filmów przedstawiających pracę osób. Głównie muzyków i terapeutów.

    4. Możesz spróbować z takim setupem jak ma Matt w 07:00 https://youtu.be/Inxp-um88aM czyli lampa na boomie ( np. Godox sl-60w lub sokani x60 ver2, ew. Dołożyć i kupić genialna lampę Amaran 100D ) + softbox typu lantern pomiędzy rozmówcami. Podobnie świecił też peter mckinnon w swoim podcascie lampa od góry tylko z softboxem https://youtu.be/kFCjxnxga0o później widziałem jednak ze na niektórych odcinkach postawił lampę od frontu stołu.

  5. Hej. Baaardzo fajny poradnik. Pytanie – czy nie lepsze byłby lampy o stałej barwie? Bo tak część diod się „marnuje”. Może są takie lampy tej firmy?

    1. Cześć Piotrek, też wolałbym jednokolorowa lampę z diodami na ok 5500k i większą moc:) chociaż tak patrzę na to co robiłem na tym filmie i brakowało mi wrót w tej lampie do osłabienia i kierunkowania swiatla i uchwytu do mocowania parasolki. Na aparacie miałem iso 250 przysłonę 1.8 i czas 1/60 i lampy pracowały na minimum mocy a gdybym mógł jeszcze zejść z mocą poniżej 10% w dół byłoby lepiej bo mam mało miejsca w pokoju. Także nie wiem czy np. Nie lepiej wybrać mniejsza moc tej lampy thea 160 tylko tam z kolei jest mniejsza powierzchnia świecenia i mniej rozproszone swiatlo:)

    2. @Bartek Dziedzic Jak się ma ta lampa do Yongnuo YN300III jeśli chodzi o uniwersalność i jakość światła. Co byś wybrał?

    3. @ryek1981 Cześć 🙂 gdybym miał wybrać dla siebie wybrałbym thea 450 – ze względu na większy panel- co daje delikatniejsze światło, ale tak jak pisałęm w innych komentarzach 🙂 chciałym żeby thea 450 miałą możliwość montażu parasolki i żeby miała wrota do kierunkowania światła:) edit 1:) i jeszcze chciałbym żeby miała pilota i możliwość montażu w poziomie 🙂

    4. @Bartek Dziedzic to thea 450 nie posiada pilota? W.g opisu w jednym sklepie internetowym na wyposażeniu w komplecie jest: Quadralite Thea LED Pilot
      Jak ma się sprawa z mocą obu lamp ?

  6. Panie Bartku, dziękuję za film, świetnie Pan tłumaczy, a nie każdy ma taki dar. Mam nadzieję, że w przyszłości pojawią się tu jeszcze filmy o oświetleniu. Np. jak sobie poradzić ze światłem dziennym. Gdy kręcimy coś w pomieszczeniu, do którego wpada dużo słońca, które wszystko rozjaśnia i rozmywa. Jak to wszystko zoptymalizować w warunkach światła naturalnego. I jak uzyskać taki klimatyczny efekt noc y i zgaszonego światła. Np. kiedy chcemy pokazać jakiś detal w ciepłym blasku świec, lampek, itp… Pozdrawiam 🙂

  7. Cześć 🙂 ostatnio trafiłem na twój kanał na YT szukając informacji o Quadralite Thea 450. Bardzo dobry materiał, ale mimo wszystko nie rozwiał moich wątpliwości. Chciałbym prosić Cię w tej sprawie o radę. Otóż potrzebuję zakupić oświetlenie w celu nagrywania duetu muzycznego. Zależy mi na płytkiej głębi ostrości i wydobyciu światła w tle oraz przyjemnym miękkim oświetleniu postaci. Niestety obawiam się że Thea 450 nie zapewni mi dokładnie tego czego oczekuje i pomyślałem na początek o godoxie sl60 + softbox z gridem, ale czegoś jeszcze mi będzie brakowało do uzupełnienia i wypełnienia cieni. Obawiam się również o głośność pracy godoxa ponieważ czasami nagrywamy video + dźwięk jednocześnie. Liczę że ułatwi mi to podjęcie odpowiedniej decyzji. Ponieważ chciałbym ograniczyć popełnienie błędu do minimum 🙂 Pozdrawiam

    1. Tomek odrazu rozwieje wszystkie wątpliowści:) wchodz tylko w lampy COB, z mocowaniem bowens. Godox sl-60w jest spoko, tylko trzeba tam zrobić modyfikacje wentylatora- ja coś takiego w swoim robiłem kupiłem wentylator noctuna i wymieniłem-jest o tym kilka filmów na Yt jak to zrobić i teraz lampa działa bardzo fajnie. Możesz poczekać i za niedługo do PL powinny wejść nowe lampy Aputure: AMARAN 100d i tutaj gorąco tą lampe polecam bedzie kosztowac cos ok 1100zł super jeżeli chodzi o moc, jesli dobrze pamietam to ok 2 razy mocniejsza niz godox sl-60w.. Ew alternatywa dla Godoxa sl60w to Sokani x60 ver2(z poprawionym wentylatorem wiem ze http://www.rbl24.pl ma ja na stanie.
      Ogólnie jeżeli chodzi o takie filmiki jak ten który mi podesłałeś to jedynie pracuj na softboxach, +ew. grid do kierunkowania światła. Myślę, że wtedy uzyskasz miękkie światło i kierunkowe(nie niszczące klimatu dookoło, nie świecące szeroko) . Wracając do thea 450 to jest lampa bardzo fajna, ale to lampa którą szczerze polecam jak ktoś na prawdę ma mało miejsca. W innych przypadkachlampa z jedną diodą led i softobxem zawsze da lepsze jakościowo światło. Jakbyś miał Tomek jakieś pytania daj znać

  8. Cześć, Bartku znów ja :). Chciałbym Cię zapytać w jaki sposób mogę sprawić, że tło będzie ciemnie tak jak u Ciebie w filmach? Nagrywam głównie wieczorem i jak puszczam na siebie softboxa pod kątem 45stopni, to automatycznie doświetla mi ścianę, a niestety nie jestem w stanie oddalić się bardziej od niej. Próbowałem trochę z kolorami w Davinci i wygląda to trochę lepiej, na softboxa nałożyłem prześcieradło, żeby mniej „biło” ale efektu takiego nie mogę uzyskać jak u Ciebie. Pomyślałem jeszcze nad zakupem filtra ND, tylko czy wg Ciebie coś by to dało? Może masz jakiś pomysł? Tak wygląda drugie nagranie: https://youtu.be/bu0vlr5lZUQ

    1. @Bartek Dziedzic Canon m50, Sigma 16mm 1.4. Softbox jakiś najtańszy prostokątny, a lampa (żarówka) 4900lm, 85W – bez żadnych regulacji

    2. Andrzej musisz kierunkować światło mocniej, jak jest mało miejsca to światło główne może rzeczywiście padać na tło, ja tak zresztą też miałem jak puścisz ten film i zobaczysz jak rozświetla się tło jak uruchamiam druga lampę. W softbox ach do kierunkowania swiatla stosuje się GRIDy czyli taka kratownice wykonana z materiału która zapobiega większemu rozproszeniu światła jednocześnie mało wpływając na jego miękkość. Drugim sposobem żebyś mógł chociaż trochę odciąć tło od tego światło jest zastosowanie jakiś domowych wrót – są to klapki które odcinają cześć światła. Można zrobić to po prostu z kartonu i albo przyczepić go jakoś do softboxa albo umieścić poza kadrem np na statywie-profesjonalnie mówi się na to flagi. Z tego co widzę masz jasne ściany, jasne meble, i maly dystans między tłem a miejscem gdzie siedzisz co wpływa na odbicia światła i może być ci ciężko uzyskać taki efekt. Filtr Nd nic nie da bo służy do obniżenia ilości światła wpadającego do aparatu ale on równo działa na tło i na oświetlenie twojej twarzy więc wszędzie się ściemni. Ja próbowałbym zmienić kat padania światła, próbowałbym zbliżyć maksymalnie softbox do ciebie ale żeby pozostał poza kadrem-jak masz za mocne światło to przysłon cześć softboxa jakimś kartonem te miejsca które najbardziej świeca na tło, może uda Ci się takie znaleźć ale może ich nie być, może też spróbować z odcięciem światła używając kartonów i umieszczać je tak żeby były poza kadrem no i przysłonić miejsca poza kadrem czarnymi materiałami które mniej odbijają światło.

    3. Tak od siebie dodam że mi się podoba twój kadr i oświetlenie. Usunął bym tylko kwiatka wyrastającego po bokach szyi i schował czarne kable

    4. @Bartek Dziedzic Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Spróbuję zrobić samodzielnie grida. W internecie jest trochę poradników jak to zrobić w prosty sposób. Myślę, że to może być częściowe rozwiązanie mojego problemu. Jeszcze raz dziękuję 🙂

  9. Najlepszy tego typu film jaki znalazłem póki co. Same konkrety, a nie lanie wody i przeciąganie 🙂 dziękuję!

  10. Świetny materiał! Dzięki Bartek! Czekam na swoje Thea 450 i spróbuję poprawić swój setup 🙂

  11. Świetny materiał ! Byłbyś wstanie udzielić mi porady odnośnie oświetlenia pomieszczenia pod filmy ? 🤝 Pozdrawiam 😊

    1. Jasne Mariusz, musisz tylko wszystko bardzo dokładnie opisać co chcesz robić, czym dysponujesz, jaki masz sprzęt, budżet. Tylko zrób na prawdę dokładny opis wtedy będę mógł lepiej pomóc

    2. @Bartek Dziedzic oczywiście 😊 wszystko mam zakupione, jakbyś mógł napisać do mnie na email , pokazalbym co mam i co bym chciał zrobić 👌

    3. @Mariusz Marianek pisz prosze tutaj w komentarzu nasza rozmowa może pomóc innym którzy też szukają porad

    4. @Bartek Dziedzic jasne, przygotowałem zdjęcia pomieszczenia i sprzętu jaki posiadam, wroce do domu i podlinkuje wszystko 👍

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *