Jak zacząć na YouTube? – 6 porad w 60 sekund #Shorts


Jak założyć kanał YouTube, który rzeczywiście odniesie sukces! 6 Porad dla początkujących jak zacząć na YouTube i jak zacząć rozwijać kanał od 0 subskrybentów w 2021 roku.

Cześć Przyjacielu, możliwe, że zastanawiasz się jak dobrze zacząć tworzyć kanał na YouTube? w tym filmie dam Ci 6 porad w mniej niż 60 sekund które pomogą Ci rozwijać kanał na YouTube. Mam nadzieje, że dla Ciebie będą równie przydatne jak dla mnie kiedyś. Jeśli zawsze chciałeś mieć kanał, ale znajdowałeś wymówki na brak czasu czy odwagi, teraz jest odpowiedni moment, żeby to zrobić!

🎁👉NARZĘDZIE DO OPTYMALIZACJI Filmów TubeBuddy którego używam: (link do 30 dniowego pełnego okresu próbnego) https://www.tubebuddy.com/freetrial?a=BartekDziedzic
🎁👉 Narzędzie do robienia Transmisji na Żywo https://streamyard.com?fpr=bartekdziedzictv
🎁Artgrid Serwis z Klipami Video do wykorzystania we własnych filmach: http://bityl.pl/guqtV
🎁Nielimitowana Muzyka do filmów:https://bit.ly/3i9umxK
#shorts

29 odpowiedzi do “Jak zacząć na YouTube? – 6 porad w 60 sekund #Shorts”

    1. @Bartek Dziedzic Ogólno Geekowe 🙂 Niedawno zacząłem i już co nieco jest na kanale, tak więc zapraszam 🙂

  1. Dobry pomysł z tym shortsem. Po dwóch godzinach od publikacji widzę, że mogą być dobre wyświetlenia, za co trzymam kciuki 🙂
    Pozdrowienia z desktopu 😀

  2. Jeżeli Chciałbym nagrywać filmy na YouTube po angielsku ale, mój poziom angielskiego jest słaby, to czy jest taka możliwość żeby edytować polskie słowa na angielskie w edytorze filmowym, tak żeby było słychać tylko to co mówił bym po angielsku ?

    Pozdrawiam

    PS: I jak już, to w jakim programie powinienem to edytować ?

    1. Cześć Wojtas, możesz zlecić komuś zrobienie dubbingu i później podłożyć ścieżkę dźwiękowa w dowolnym programie do edycji. Możesz dać ogłoszenie na oferia.pl ew. Fiverr.com

    2. @Bartek Dziedzic dziękuję za wskazówkę, bardzo mi pomogła.

      Jesteś jedynym z ośmiu twórców którym zadałem to samo pytanie, ale tylko ty mówisz do żeczy.

      Masz ode mnie suba 😉

      Dziękuję i Pozdrawiam

    3. @Bartek Dziedzic Napewno Będę 🙂
      Jeszcze Raz Dziękuję za to że poświęciłeś swój cenny czas żeby odpowiedzieć na moje pytanie. 😉

    1. Janusz po pierwsze zacznij od przeorganizowania miniaturek- do każdego filmu twórz indywidualną miniaturkę- nie rób miniaturek ze stopklatek filmu.
      Już o tym pisałem u mnie na karcie społeczności [https://www.youtube.com/c/BartekDziedzicTV/community]
      ale przelkeje:
      14 WSKAZÓWEK- Strategie dotyczące tworzenia miniaturek.
      1. Pokaż twarz i nawiąż kontakt wzrokowy- ludzie automatycznie wyszukują twarze i oczy aby nawiązać kontakt wzrokowy i odczytać emocje drugiej osoby.
      2. Pokaż silne emocje i wyraźną ekspresję na twarzy
      3. Użyj jasnego, kolorowego tła- pozwoli to wyróżnić się na białym lub szarym tle Youtube. Pamiętaj jednak o tym aby sprawdzić czy filmy o podobnej tematyce nie korzystają z podobnych miniaturek wtedy lepiej zrobić coś bardziej kontrastowego do konkurencji.
      4. Użyj kontrastu w miniaturce i konturów- Dzięki temu postać lub rzecz którą prezentujesz będzie bardziej wyróżniała się na miniaturce
      5. Użyj tekstu- najlepiej nie umieszczać dużo tekstu- Maksymalnie 3-4 wyrazy. Zadbaj o to by tekst był czytelny. Użyj prostej czcionki. Tekst nie powinien być kopią twojego opisu. Powinien on dopełniać to co jest na miniaturce i w opisie.
      6. Znaczek wodny, logo można także umieścić na miniaturce jest to dobry wyróżnik jeżeli twoja marka jest już bardziej znana, wtedy osoby które znają twój kanał łatwiej odnajdą Twoje filmy i chętniej klikną.
      7. Miniaturki można także tworzyć w stałym i podobnym stylu. Dzięki temu widzowie łatwo odnajdą twój content. Jeden styl może odnosić się do użytych: kolorów, elementów tła, dodatkowych elementów graficznych, twojej twarzy, układu miniaturki itp.
      8. Projektuj miniatury na ekrany telefonów
      9. Wybieraj świadomie kolory do swoich miniatur [Hasło do pogłębienia wiedzy: Jak kolory mają wpływ na emocje i postrzeganie]
      10. Miniaturka powinna być łatwa do zrozumienia. Widz powinien wiedzieć o co w niej chodzi.
      11. Miniaturka powinna być spójna z filmem ponieważ jeśli nie jest, widz może uznać film za clickbait (film który ma nabić wyłącznie kliknięcia)
      12. Unikaj umieszczania ważnych rzeczy w prawym dolnym rogu ponieważ tam wyświetla się czas filmu. Także staraj się żeby żadne istotne elementy z miniaturki nie były zasłonięte czasem.
      13. Sprawdzaj jak wyglądają miniaturki filmów o tych samych tematach. Spraw aby twoje miniaturki wyróżniały się i były w kontraście do tych miniatur dzięki czemu będą bardziej przyciągały uwagę. Spraw aby były po prostu lepsze- ciekawsze, wzbudzające emocje i bardziej klikalne.
      14. Roberto Blake w Livie z Derralem Evesem powiedział, że najważniejsza rzecz to skupienie się na tym żeby miniaturka wyzwalała emocje. Na początku są emocje później logiczne myślenie. Roberto mówił też, że różnica między filmami które zdobyły u niego 50 tyś wyświetleń a 500 tysięcy to różnica między tym jak bardzo danym filmem/miniaturką pobudził emocje w widzach.
      Miniaturka musi wzbudzać emocje. Widz kiedy przegląda YouTuba za każdym razem widzi masę miniaturek i tytułów. W ułamku sekundy decyduje o tym czy oglądnąć dany film. Jego mózg w kółko analizuje i zadaje trzy pytania:
      Po pierwsze czy to jest video którego szukam?
      Po drugie: czy na prawdę chce oglądnąć to video?
      Po trzecie czy to video będzie warte mojego czasu?
      Następnie tytuły filmów pomagają kształtować te decyzje- i tutaj musisz przemyśleć swoje tytuły pod kątem raz widzów i pod kątem algorytmu (słów kluczowych które powinny być w tytule bo są to rzeczy które widzowie wpisują wyszukując filmy na YouTube).
      Tytuł filmu powienien być łatwy do zapamiętania, prosty do wytłumaczenia i łatwy do podzielenia się.
      DLACZEGO potencjalny widz twojego kanału przychodzi na YouTuba? DLACZEGO przegląda stronę główną YouTuba? DLACZEGO szuka filmów na YouTubie? DLACZEGO ogląda te konkretne filmy a DLACZEGO tych nie ogląda? DLACZEGO sprowadza się do 4 prostych rzeczy:
      – dla zabawy
      – dla edukacji
      – dla inspiracji i motywacji
      – dla odstresowania i relaksu
      Tytuł musi dawać satysfakcje w ramach DLACZEGO widz wszedł na YouTube jednocześnie dając jak największą wartość wypełniając CO. CO to słowa kluczowe lub frazy które zawrzeć trzeba w tytule po to żeby ludzie klikneli. To jest jednocześnie temat filmu. DLACZEGO jest finalnym wyzwalaczem który powoduje kliknięcie w mózgu. Odpowiednio użyte słowa kluczowe i frazy pomagają w podjęciu decyzji- pomagają zanęcić widzów do kliknięcia.
      1. Używaj tytułów w stronie czynnej ( Filmowcy często używają tych lamp. ~~Te lampy są często używane przez filmowców)~~
      – tego typu tytuły są prostsze i łatwiejsze do zrozumienia
      2. Używaj w tytułach rzeczy które są obecnie w modzie, są w trendzie w internecie, albo są spójne z tym co obecnie dzieje się na świecie w twojej niszy.
      3. Używaj pytań otwartych i zamkniętych- takich pytań możesz szukać używając narzędzi typu Tubebuddy czy sprawdzając co automatycznie podpowiada youtube jeżeli zaczniesz wpsiywać słowa kluczowe w wyszukiwarke.
      – Jak możesz stworzyć domowe youtube studio?
      – Dlaczego YouTube to dobry pomysł na rozwijanie swojej firmy?
      4. Dodaj do tytułu numerację- dzięki tym tyułom możesz wprowadzić w bardzo łatwy sposób informację dla widzów czego mogą oczekiwać po filmie, Dużo łatwiej też zapamiętają i zorientują się o co chodzi w filmie
      – 10 sposobów na odchudzanie
      5. Stwórz problem i daj rozwiązanie- to sprawi, że widzowie będą chcieli znać odpowiedz.
      – Brak wyświetleń… oto prosty sposób jak możesz to zmienić!
      – Brak wyników na kanale… oto rozwiązanie wszystkich Twoich problemów.
      6. Stwórz pozór pilnej sprawy- każdy ma w sobie zakorzeniony strach przed ominięciem czegoś, strach przed przegapieniem pewnych rzeczy.
      – Musisz założyć kanał w 2021r, inaczej będzie za późno.
      7. Wykorzsytaj w tytule odniesienie do zaufango źródła- niektórzy widzowie potrzebują zaufanego źródła któremu ufają – to możę sprawić, że chętniej klikną w taki film
      – Zgodnie z doniesieniami z Uniwersytetu Jagielońskiego bieganie wpływa pozytywnie na szczęście.
      8. Zaadresuj tytuł do widza tak aby poczuł że film jego dotyczy
      – Kosmiczna turystyka: teraz ty także możesz rezerwować wyjazd!
      9. Użyj emocji w tytule- widzowie naturalnie są bardziej zainteresowani rzeczami kontrowersyjnymi, takimi które wzbudzają emocje- plotka, drama, przeciwstawne siły, walka, zranienie, kontrowersja.
      – To nie było stworzone na ziemi, Pentagon ujawnia rzeczy ze statków UFO
      10. Używanie dużych i małych liter w tytule. dobrze jest jeżeli każdy wyraz w tytule zaczyna się od dużej litery i czasem można także używać w wyrazach wszystkich dużych liter. Należy jednak pamiętać o tym żeby tytuł nie wyglądał jakby się na kogoś krzyczało. Takie wyrazy złożone wyłącznie z dużych liter mogą łatwo przykuć uwagę widza.
      – CHCESZ BYĆ YOUTUBEREM? Pokażę Ci jak to zrobić
      11. Wzmacniaj słowa kluczowe w tytule dodatkowymi słowami które wzmacniają przekaz jak np.: WOW, Wspaniałe, krok po kroku, Szybki, Natychmiastowy, Prosty, DIY, Najgorszy, Najlepszy, Szalony, Najszybszy.

    2. zadawaj cały czas pytanie kto jest widzem mojego kanału- czego potrzebuje. Kilka rzeczy jest tu istotnych: Demografia: wiek, płeć, zarobki, edukacja, lokalizacja, status relacji- czy jest w związku, czy ma dzieci?
      Psychografia: – wewnętrzne rzeczy: system wierzeń, przekonania, wartości, postawy, motywacje, styl i tryb życia, czego się boją, wrażliwość.
      Cele, zamierzenia, aspiracje, pasje.
      Demografia to nudne fakty, Psychografia to tam zaczyna się zabawa. Ponieważ tam dowiesz się kim są rzeczywiście twoi widzowie. Nie są już numerem są osobą. I na tym poziomie możesz się z nimi połączyć.
      Demografia i psychografia daje już bardzo dużo informacji ale do pełnego obrazu widza potrzebne jest jeszcze jego zachowanie on line i offline. Co robi, jak działa, czym się zajmuje w internecie i poza nim.
      Kolejna rzecz Wpisz hasło na Google i poczytaj o Mikromomentach. Żyjemy w czasach kiedy każdy jest mocno rozkojarzony i często mało uważny. Skupienie uwagi widza jest dużo cięższe teraz a pewnie będzie coraz cięższe. Kiedy patrzy się na statystki kanału warto szukać wzorców zachowań: wyzwalaczy zaangażowania i rzeczy które to zaangażowanie zmniejszają. Jeśli takie schematy i rzeczy znajdziemy musimy je odtworzyć aby zwiększyć czas oglądania. Każdy kanał jest inny, każdy ma inną widownie i nie można porównywać kanałów o różnej tematyce. Analiza danych pomiędzy takimi kanałami nie da dużo. Im więcej ludzi ogląda twój kanał, im więcej masz treści na kanale tym więcej użytecznych informacji do Ciebie spływa z którymi możesz pracować.
      **TWOIM ZADANIEM JEST ZNALEZIENIE WZORÓW I SCHEMATÓW w zachowaniach widzów.**
      Zadawaj sobie dużo pytań analizując statystyki.
      Analizuj filmy w pewnych odstępach: po godzinie od publikacji, jednym dniu, 30 dniach i w dłuższej perspektywie.
      – co stało się w najbardziej angażujących momentach na filmie?
      – czy użyłeś wezwania do działania (call to action)
      – czy powiedziałeś coś śmiesznego ?
      – czy użyłęś ekranu końcowego, zasugerowałeś inne video?
      – czy użyłeś jakiejś fajnej techniki montażu?
      – Czy użyłeś słów wyzwalaczy w filmie?

    3. @Bartek Dziedzic Dziękuję za genialne uwagi,. Rzeczywiście – jeśli chodzi o miniaturki, to czeka mnie tu dużo pracy i Twoje uwagi są BEZCENNE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *