Lampa błyskowa Quadralite Reporter 200 TTL – WARTA ZAKUPU? test


Profesjonalna lampa błyskowa quadralite reporter 200 TTL – test idealnej lampy do strobingu. Jeśli szukasz lampy błyskowej która łączyłaby cechy lampy studyjnej i reporterskiej, to chciałem Ci pokazać test lampy Quadralite reporter 200 TTL. Według mnie jest to idealna lampa błyskowa która zmieniła sposób w jaki fotografuje śluby, eventy czy nawet sesje reklamowe. System quadralite to według mnie najlepszy system lamp błyskowych- znajdziecie w nim małe lampy reporterskie, średniej mocy lampy zasilane akumulatorami : Quadralite reporter 200 ttl, atlas 400 ttl, Atlas 600 ttl, ale także zasilane sieciowo lampy studyjne. Jest to system kompletny i myślę, że zaspokoi potrzeby prawie każdego fotografa.

Inne filmy które mogą Cię zainteresować:
Quadralite Stroboss 60 EVO (Godox V860 II) https://youtu.be/9csKvmZwW2o
Quadralite Atlas 600 (Godox ad600) https://youtu.be/Q5THiSY_NsM
Quadralite v1 (Godox v1) pierwsze wrażenia (live) https://youtu.be/fErFihG7u7g
Quadralite v1 Test https://youtu.be/0GjNJTj2Brs

Mój zestaw do filmów, zdjęć i Vlogów:
📷 Mój ulubiony aparat do zdjęć i do filmów Canon R : https://amzn.to/2ysYKjR
📷 Najlepszy aparat do zdjęć (Canon 5d IV): https://amzn.to/2VH8eQB
📷 Najlepszy reporterski obiektyw (Canon 24-70 2.8 L II): https://amzn.to/2RUbjvl
📷 Najlepszy zoom typu tele (Canon 70-200 2.8 L IS II): https://amzn.to/2yxQGP2
📷 Magiczny obiektyw do filmów na LIVE ( Sigma ART 24 mm 1.4): https://amzn.to/2VKsCAb
📷 Ulubiony obiektyw do nagrywania filmów na Youtube (Canon 35mm 1.4 L): https://amzn.to/34Sd5m6
💡 Najlepsze Oświetlenie do nagrywania filmów (Aputure 300D II): https://amzn.to/2Vlt5tA
💡 Polecane Oświetlenie Cena/Jakość (Godox Sl60W): https://amzn.to/2VnQPxn
💡 Najlepszy modyfikator oświetlenia do nagrywania filmów (NiceFoto Octa 90cm): https://amzn.to/2yzFJfx
🎤 Najbardziej uniwersalny Mikrofon krawatowy, bezprzewodowy (Rode Wireless Go): https://amzn.to/2yyJqC8
🎤 Najlepszy Mikrofon do filmów (Rode NTG-3): https://amzn.to/34PXaEV
🎤 Najlepszy rekorder do filmów (Zoom H6): https://amzn.to/34PXoff
💼Plecak na sprzęt (Think Tank Airport Accelerator): https://amzn.to/3bqPeMJ
💼MEGA Torba na akcesoria i sprzęt (Think Tank Logistic Manager 30): https://amzn.to/2RWAKg2
📎 Najlepszy Pomocnik przy filmach (Manfrotto 244N): https://amzn.to/2XS1cv6

Sprzęt do podcastów i wywiadów:
⌨ Najlepszy Mixer do podcastów (Rodecaster): https://amzn.to/3cF41DX
🎙 Polecany mikrofon do podcastów (Rode Procaster): https://amzn.to/34SgLUW
🎙 Ramię mikrofonowe (Rode PSA1): https://amzn.to/3boizHz

Oprogramowanie które wykorzystuje przy obróbce i retuszu zdjęć:
Adobe Photoshop CS5, Adobe Lightroom, Phase One Capture One
Oprogramowanie do edycji filmów (BlackMagic DaVinci Resolve): https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/
Oprogramowanie do transmisji na żywo/live-ów: https://www.vmix.com/

Inne Rzeczy które wykorzystuje w swojej pracy (kupując przez te linki dostaniesz promocyjną ofertę)
🎁Nielimitowana Muzyka do filmów:https://bit.ly/3i9umxK
🎁Artgrid Serwis z Klipami Video do wykorzystania we własnych filmach: http://bityl.pl/guqtV
🎁Serwis do optymalizacji YouTube: https://www.tubebuddy.com/BartekDziedzic

Możesz mnie znaleźć także na:
►Facebook: https://www.facebook.com/fotografia.dziedzic
►Instagram: https://www.instagram.com/bartekdziedzic1/
►Twitter: https://www.twitter.com/BartDziedzic
►YouTube https://www.youtube.com/bartekdziedzictv

37 odpowiedzi do “Lampa błyskowa Quadralite Reporter 200 TTL – WARTA ZAKUPU? test”

  1. Jako użytkownik (w zasadzie od premiery tego sprzętu w Polsce) – naprawdę polecam, najlepsza lampa na jakiej kiedykolwiek pracowałem w plenerze. Kilka razy trzepnęła o ziemie zapięta na statyw z softem i żyje. Nie widzę wad tego sprzętu.

    1. Kuba 200 fajnie pracuje jako wypełnienie w pochmurny dzień ale jeżeli chcesz mieć miękkie światło z softboxa to przy dwóch dyfuzorach polecam 600.

    2. @Bartek Dziedzic 6setka jest na celowniku ale przy niej nie zawsze jest komu pomóc przy świetle wiec myślałem też nad bardziej kompaktowym rozwiązaniem. Chyba jednak nie wynajdę nic skromniejszego 🙂

    3. Kuba pomysł w takim razie nad 2x ad200 i adapter do połączenia w jedną zawsze jest to bardziej elastyczny zestaw. Ja jednak radziłbym Ci Atlasa 600-bedziesz zachwycony lampa.

  2. wszystko fajnie..
    ale nie prawdą jest ze po zlaczeniu ty lamp w twin haed nie masz mocy 400ws.. masz caly czas te sama moc… zaleta tego uchwytu jest to ze lampy moga dzialac zamiennie…

    1. @Bartek Dziedzic ja nie zdecydowalem sie na zakup drugiej lampy.. i sam nie robilem testow..
      na YT bylo kilka filmow gdzie tylko w jednym z nich pomiar wyszedl trochę wiekszy ale nie dwa razy..
      w innym filmie autor mierzył i nie stwierdzil zeby podwójna 200ws równała sie lampie 400ws.
      chetnie sam porobil bym testy tego zestawu..

    2. Dzięki Łukasz za informację, nie wiedziałem tego. Mi kiedyś, gdzieś mignęło w którymś filmie, że któryś z palników reporterski albo studyjny jest mocniejszy.

    3. @Bartek Dziedzic ogólnie reporter to swietna lampa..
      co do linku z testami – dzieki, napewno popatrze.

  3. Jeżeli ktoś szuka śruby o której mówię na Aliexpress trzeba wpisać haslo „śruba statywowa” często są tam opisy aukcji tego typu: (1/4 cal śruby D-pierścień dla statyw kamery Monopod Quick Release Plate płyta podstawowa Rig QR akcesoria do aparatu)

  4. Czy musisz często dokupywać palniki ? Bo u mnie trochę się zaczernia a za dużo nie błyskałem. Mam nadzieje że to nie wada mojego egzemplarza
    Pozdrawiam

    1. Cześć Jędrzej, u mnie też jest lekko zaczerniony, ale w żadnej lampie nie wymieniałem palnika – te lampy pod tym względem są świetne.

  5. Da radę pojedynczą lampa z softboxem doświetlić portret w umiarkowanie słoneczny dzień lub wieczorem w złotej godzinie?

    1. Część Michał, reporter 200 dla mnie jest za slaby do zdjęć w ciągu dnia, oczywiście jeśli ogranicze wielkość softboxa, może wykorzystam softboxa z jednym dyfuzorem ustawie go bliżej modela to daje trochę światła ale raczej jako wypełnienie cieni niż jako światło kluczowe. W czasie złotej godziny korzystałem z reportera 200 i dawał radę choć też nie mialem tyle możliwości wykorzystania lampy jak na przykład z atlasem 600. Jeżeli chcesz mieć świetna lampę plenerowa to polecam kupić Atlasa 600 tutaj będziesz miał sporo możliwości. Atlas 600 to genialna lampa do zdjęć na zewnątrz.

  6. Witam. Dzięki za pomocną recenzję. Intryguje mnie jedna kwestia, w filmie mówisz jak czesto korzystasz z tego reportera na ślubach czy imprezach firmowych. Moge zapytać jak dokładnie? Zapinasz go na klatke czy w jakiejkolwiek innej formie do aparatu żeby jakoś cykać z body, czy tylko na statyw do ujęć statycznych?

    1. Wojtku ja fotografuje canonami, i na aparacie używam lamp Canona. Sprawdzałem wiele lamp i nic tak dobrze nie współgra jak systemowa lampa na aparacie. Sprawdzałem zarówno strobossa 60 evo, v1, yongnuo 685 j jak dla mnie systemowa lampa lepiej się dogaduje. Ja działam w ten sposób że lampa na body lekko mi rozświetla pierwszy plan a dużo pracuje na lampach na statywach-i tutaj reporter 200 to genialna lampa która polecam gorąco.

    2. @Wojciech Soroczyński Reportera 200 możesz jak najbardziej używać jak autor powiedział na przedłużaczu z kablem – mocowaną stopkę masz do aparatu i jest lżej. Jeżeli fotografujesz w automacie to całkiem wygodne rozwiązanie będzie. Ja mam Reportera 200 i Strobossa 60 i obie te lampy mi pasują – jednak Stroboss na stopce + D7500 + Sigma 50-100 i waga robi się dość mało przyjemna – ale mimo to wolę robić zdjęcia takim zestawem niż komórczakiem i wciskać kit, że komórka robi tak samo dobre zdjęcia. A jeżeli nęci Ciebie Evo to w sumie Stroboss 60 też mógłby być wystarczający.

    3. @TL Tester Dziękuję ci dobry człowieku, niech ci Bóg w dzieciach wynagrodzi;) A już bardziej serio – trochę czasu minęło już od tego pytania z komentarza powyżej i powoli teraz już sobie zawężam swoje oczekiwania i możliwości – Reportera 200 PRO zakupiłem, ale po kablu z tym extention set wydaje mi się za wielki i niewygodny do biegania w sankach (a ja lubię na lekko). Z drugiej strony, wstawiony na statyw w rogu sali albo na domowe sesje – bajka. Do „mobilnych” zastosowań zaopatrzyłem się w Strobossa 36 a dla bardziej wymagających – V1 (Neweera ale to samo co ten Stroboss czy Godox tylko inaczej brandowane). Wielkością to też liga wspomnianego przez Ciebie Strobossa 60 evo, i po pierwszych testach to już jest dla mnie max z czym chciałbym biegać, ale akurat ta błyskotka dopiero mi przyjechała, więc jeszcze nie zdążyłem jej solidnie obstrzelać.

    4. @TL Tester Dzięki, ale głowicę A mam w zestawie. Myślę raczej nad tą okrągłą, bo pasowała by mi później też do akcesoriów do V1, ale obiektywnie to jej jeszcze nie potrzebuję;)

  7. Zastanawiam się co kupić. Czy tego reportera czy jednak na początek zwykłą canonowską Speedlite… Jestem na samym początku przygody z błyskiem. Będę się dopiero uczyć i nie chciałabym się zniechęcić jeśli np. coś nie będzie działało tak, jak powinno. Z czasem chciałabym zbudować sobie małe domowe studio i robić portrety. W którym kierunku pójść?

    1. Cześć Mag, z tego co czytam zdecydowanie polecam kupić reportera 200. Po pierwsze genialny system quadralite-kupisz reportera, kiedyś dokupisz jakąś lampę studyjna od quadralite np z serii pulse i wszystko będzie Ci działać na jednym wyzwalaczu:tu polecam quadralite x2 pro. To ogromną zaletą ze system od godoxa/quadralita jest tak bogaty w różnego rodzaju lampy. Reporter 200 to bardzo uniwersalna lampa i możesz z nią zrobić różnego rodzaju sesje, ma wymienne głowice, swietny akumulator, ogólnie bardzo polecam

    2. Kiedyś myślałem, że najważniejszy jest aparat (owszem, dobre body to sporo), ale teraz wiem, że najważniejsze są obiektywy i dobre światło. Fotografuję amatorsko i po sesji w słoneczny dzień, którą robiłem mojej lepszej połówce, wróciłem wściekły. Dlaczego? Moja lampka Nikon SB600 nie dała rady. Pierwszą lampę Quadralite Stroboss 60 kupiłem tylko aby sprawdzić czy to dobry system. Po paru zdjęciach i oswojeniu się z lampą stwierdziłem, że jest OK. Jakiś miesiąc temu w moim domu zagościł Reporter 200 TTL w wersji PRO. Zdecydowanie nie żałuję zakupu. Jej moc pozwala zrobić fajną sesję rodzinie nawet w słońcu. Druga sprawa jest taka, że lampy Nikona czy Canona są droższe a wcale nie oferują więcej.

    3. @Mag Ja żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. Zacząłem więcej się edukować i wyszło jakie błędy popełniałem. Zdjęcia robię dla przyjemności i amatorsko ale jednak wymagam od siebie aby były one dobre. Stroboss 60 jest OK. Reporter 360 to starszy model ale 360Ws to sporo. Fotografia jest fajna i może dać dużo frajdy. Niestety jest to też stosunkowo drogie hobby. Zauważyłem, że ludzie z sensownymi aparatami to już nisza – wszyscy robią tzw. snapshoty komórką. Ja używam Nikona D7500. Przed zakupem czytałem sporo i widziałem ile pomyi wylało się na ten aparat. Świadomie go kupiłem i uważam, że jest bardzo dobry – 3.5h w -10 st. C i nie było żadnych problemów – Stroboss 60 też działał, chociaż po ekranie widać było, że zimno mu nie służy a potrzebowałem doświetlić parę ujęć. Jednego się nauczyłem – jak zdjęcie wyjdzie źle to żadko kiedy jest to wina aparatu. Życzę udanych kadrów i fajnej zabawy z lampami.

  8. 9:16 Chwila moment. Według specyfikacji lampa posiada wbudowany odbiornik systemu Navigator X ogsługujący 5 grup oraz 32 kanały. Po co więcej jest ten psztyczek na USB do ustawiania grup? Nie masz w swojej lampie możliwości ustawienia kanału i grupy?

    Zapraszam do dokumentu, rozdział Wireless Flash Shoting, punkt 3 Setting Communication Group:
    http://www.quadralite.nl/images/quadralite-manuals/Quadralite%20Reporter%20200%20TTL%20manual%20ENG%202017_07.pdf

    Proszę o potwierdzenie jaki masz stan faktyczny, bo zastanawiam się nad tą lampą i dziwnym mi się wydawało abym do sterowania Navigatorem X potrzebował dodatkowy odbiornik z systemu Navigator.

    1. Cześć Marcin, standardowo jest 5 grup na wbudowanym odbiorniku, dodatkowy odbiornik na usb rozszerza grupy do 16

  9. Navigator X C oznacza już konkretny system – w Twoim przypadku Canona. Warto wspomnieć, że nie trzeba mieć nadajnik Navigator X C, tylko trzeba mieć nadajnik dla swojego systemu. Tj. Navigator X N dla Nikkona albo Navigator X S dla Sony.

    1. Michał tak szczerze powiedziawszy to reporter 200 doświetli zdjęcia ale nie w słoneczny dzień, ja z niego korzystałem na zachodach słońca lub w pochmurny dzien

    2. http://www.fotografslubny.com.pl/ pierwsze zdjęcie na mojej stronie, Pani młoda z welonem w górach, aparat/obiektyw całkowicie do pominięcia zrobiłbym takie samo zdjęcia jakimkolwiek aparatem to przykład atlasa z softboxem praktycznie zdjęcie z aparatu podciągnięte tylko delikatnie kolory i kontrast.

    3. @Bartek Dziedzic no zdjęcie przepiękne…kusisz coraz bardziej 😁. Muszę przemyśleć temat, czy wziąć jednego Atlasa czy może ad200 plus np mogę 300 do domu w cenie jednego Atlasa

    4. ​@Michal Pieknik ja kupiłbym atlasa bo masz wtedy mocna lampe na przod do softboxa-90-120cm atlas da rade:)

    5. @Bartek Dziedzic mam jeszcze pytanie dotyczące Atlasa. Tam z minimalną mocą świecenie w domu nie będzie za mocne na niskich przyslonach rzędu 1.8 ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *