Lampa Błyskowa QUADRALITE STROBOSS 60 EVO – Do Strobingu i Na Aparat ?

W tym filmie dowiesz się czy warto kupić lampę błyskową Quadralite Stroboss 60 EVO znanej także jako GODOX v860 II. Jest to jedna z lamp które posiadam w całym systemie Quadralite. Bardzo dobrze spisuje się w miejscach gdzie nie jest potrzebna duża moc, tam gdzie quadralite atlas 600 czy nawet reporter 200 są po prostu za mocne.
Lampa ma typową budowę lampy reporterskiej. Stroboss 60 to lampa błyskowa idealnie nadająca się do strobingu ale także posiadająca możliwość wykorzystania jej na aparacie. To co jednak jest najlepsze w tej lampie to wbudowany system wyzwalania reporter X. Lampa świetnie współpracuje z nadajnikiem Navigator X2 a także z innymi lampami z systemem reporter X- jak Quadralite Atlas czy Quadralite Pulse. Stroboss 60 posiada wbudowany akumulator o dużej pojemności pozwalający błysnąć ok. 600 razy na pełnej mocy. Lampa przy swoich wielu funkcjach zachowuje rozsądny poziom cenowy. Także zaskakuje dobrym wykonaniem i bez awaryjnością pracy.
Quadralite Reporter 200 (Godox ad200) https://youtu.be/40xL4diRpO0
Quadralite Atlas 600 (Godox ad600) https://youtu.be/Q5THiSY_NsM
Quadralite v1 pierwsze wrazenia(live) https://youtu.be/fErFihG7u7g
Quadralite v1 Test https://youtu.be/0GjNJTj2Brs

Mój zestaw do filmów, zdjęć i Vlogów:
📷 Mój ulubiony aparat do zdjęć i do filmów Canon R : https://amzn.to/2ysYKjR
📷 Najlepszy aparat do zdjęć (Canon 5d IV): https://amzn.to/2VH8eQB
📷 Najlepszy reporterski obiektyw (Canon 24-70 2.8 L II): https://amzn.to/2RUbjvl
📷 Najlepszy zoom typu tele (Canon 70-200 2.8 L IS II): https://amzn.to/2yxQGP2
📷 Magiczny obiektyw do filmów na LIVE ( Sigma ART 24 mm 1.4): https://amzn.to/2VKsCAb
📷 Ulubiony obiektyw do nagrywania filmów na Youtube (Canon 35mm 1.4 L): https://amzn.to/34Sd5m6
💡 Najlepsze Oświetlenie do nagrywania filmów (Aputure 300D II): https://amzn.to/2Vlt5tA
💡 Polecane Oświetlenie Cena/Jakość (Godox Sl60W): https://amzn.to/2VnQPxn
💡 Najlepszy modyfikator oświetlenia do nagrywania filmów (NiceFoto Octa 90cm): https://amzn.to/2yzFJfx
🎤 Najbardziej uniwersalny Mikrofon krawatowy, bezprzewodowy (Rode Wireless Go): https://amzn.to/2yyJqC8
🎤 Najlepszy Mikrofon do filmów (Rode NTG-3): https://amzn.to/34PXaEV
🎤 Najlepszy rekorder do filmów (Zoom H6): https://amzn.to/34PXoff
💼Plecak na sprzęt (Think Tank Airport Accelerator): https://amzn.to/3bqPeMJ
💼MEGA Torba na akcesoria i sprzęt (Think Tank Logistic Manager 30): https://amzn.to/2RWAKg2
📎 Najlepszy Pomocnik przy filmach (Manfrotto 244N): https://amzn.to/2XS1cv6

Sprzęt do podcastów i wywiadów:
⌨ Najlepszy Mixer do podcastów (Rodecaster): https://amzn.to/3cF41DX
🎙 Polecany mikrofon do podcastów (Rode Procaster): https://amzn.to/34SgLUW
🎙 Ramię mikrofonowe (Rode PSA1): https://amzn.to/3boizHz

Oprogramowanie które wykorzystuje przy obróbce i retuszu zdjęć:
Adobe Photoshop CS5, Adobe Lightroom, Phase One Capture One
Oprogramowanie do edycji filmów (BlackMagic DaVinci Resolve): https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/
Oprogramowanie do transmisji na żywo/live-ów: https://www.vmix.com/

Inne Rzeczy które wykorzystuje w swojej pracy (kupując przez te linki dostaniesz promocyjną ofertę)
🎁Nielimitowana Muzyka do filmów:https://bit.ly/3i9umxK
🎁Artgrid Serwis z Klipami Video do wykorzystania we własnych filmach: http://bityl.pl/guqtV
🎁Serwis do optymalizacji YouTube: https://www.tubebuddy.com/BartekDziedzic

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
👦👨🙂 ZOSTAŃMY ZNAJOMYMI! 👨👩👱
💌 Zapisz się na mój Newsletter: https://newsletter.bartekdziedzic.pl 🌍

📸 Instagram – https://www.instagram.com/BartekDziedzicTV/
🐦 Twitter – https://twitter.com/BartDziedzic
🔷 Facebook – https://www.facebook.com/bartekdziedzictv
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

KIM JESTEM:
Cześć, jestem Bartek i mieszkam w Krakowie (Polska). Jestem profesjonalnym fotografem który w 2019r. założył kanał na YouTube BartekDziedzicTV, na którym tworzę filmy dotyczące treści video, rozwoju biznesu i rozwoju osobistego. Co tydzień w sobotę rano prowadzę Transmisje na Żywo BartekDziedzicLIVE.
🔔Subskrybuj! 🔔
https://www.youtube.com/BartekDziedzicTV/

POZOSTAŃMY W KONTAKCIE:
Chętnie usłyszę co u Ciebie słychać, wystarczy, że na Twitterze wyślesz wiadomość @BartDziedzic będzie to najszybszy sposób żeby dostać ode mnie odpowiedź. Możesz także napisać do mnie na maila: poczta@bartekdziedzic.pl lub wysłać wiadomość DM na Instagramie staram się odpisywać na wszystkie wiadomości niestety zdarza się, że nie starcza mi czasu w ciągu dnia na odpisywanie.
Masz Pytanie do Mnie: zostaw komentarz pod filmem- odpowiem na niego jak najszybciej tylko będę mógł.
#BartekDziedzicTV

99 thoughts on “Lampa Błyskowa QUADRALITE STROBOSS 60 EVO – Do Strobingu i Na Aparat ?”

  1. Adam Karpiński

    Ciekawe byłoby pokazanie jak duże są różnice między TTL w wymienionych lampach Canona, a Strobosem.

    1. Bartek Dziedzic TV

      Adam powiem Ci, że są to różnice na poziomie +/- 1/3 – 2/3 kompensacji – rzadko kiedy +/-1(nie wiem czy dobrze to opisuje) próbowałem przekonać się zastąpić lampy Canona( miałem moment że w ciągu pół roku wymieniłem w każdej z dwóch 580 ex II palniki) quadralitem/godoxem ostatecznie jednak kupiłem Canona którego potrafię “wyczuć”

    2. Adam Karpiński

      @Bartek Dziedzic TV
      Aktualizacja oprogramowania lampy nic w tym temacie nie zmieniła?

    3. Bartek Dziedzic TV

      Adam aktualizowałem, nic to nie dało. Choć bardzo chciałem się przekonać do godoxa jak głównej lampy:) po prostu canona łatwiej mi wyczuć z kompensacja, zdążą się że też źle dobierze błysk ale jest bardziej przewidywalny. Myślałem przez pewien czas że to może ja tak tylko mam ale kiedyś na Facebooku trafiłem na podobny temat i tam też podobnie ktoś pisał.

  2. Jak zwykle rzeczowo i prof. Jak będziesz mógł, to jeszcze fajnie jakbyś opisał i pokazał Quadralite V1 do wykorzystania jako główna lampa na body. Pozdrawiam

    1. Bartek Dziedzic TV

      Niestety nie mam tej lampy ale jak tylko wpadnie mi w ręce to zrobię test 🙂 dodam że myślałem o tej lampie jako o alternatywie dla lamp Canona. I druga sprawa zastanawiam się jaka jest różnica w świetle.

    2. @Bartek Dziedzic TV jest mocna, światło poprzez okrągłą kopułkę rozkłada się inaczej niż w standardowych., ale fajnie jak uda się zrobić test tej lampy. Pozdrawiam

    3. Bartek Dziedzic TV

      @Cez Haw mam już u siebie Quadralite V1 i wkrótce będę robił test tej lampy-jakbyś miał pytania daj znać 🙂

  3. Krzysztof Tomczyk

    Co myślisz o pierwszej wersji Strobossa 60 bez EVO ?
    Posiadam już Reportera 200 i Godox’a V1 wyzwalane za pomocą X2 i szukam taniej lampy w ilości 2 sztuk jako dopełnienie.

    1. Bartek Dziedzic TV

      Myślisz o strobosie zasilanym paluszkami AA? Osobiscie dołożyłbym i kupiłbym wersję EVO. Bateria w Evo wytrzymuje tyle co 2-3 komplety akumulatorków co jest dla mnie dużym komfortem przy pracy, nie trzeba tak często ich wymieniać. Wcześniej używałem na niektórych zleceniach nawet 12 lamp Yongnuo yn-560 z battery packami i bardzo dużo czasu zajmowało mi ładowanie paluszków – 4 do każdej lampy+8 paluszków do Batterypacka. O ile na początku było spoko to w miarę jak zużywały się akumulatorki to miałem problem w czasie zleceń żeby “namierzyć te słabe” żeby je wymienić, nie wspominając o tym że czasem przy wymianie paluszków niektóre mi wypadały z ręki-ogólnie zasilanie lamp z paluszków było zabawą 🙂 .Druga sprawa nie ma tak dużego spadku szybkości ładowania lampy do następnego błysku jak jest w paluszkach, w miarę jak się wyczerpują. Są też takie mniejsze plusy jak łatwość przechowywania i transportu. Szybkość wymiany akumulatora. Dlatego polecam EVO – to inwestycja z której będziesz zadowolony, tym bardziej jeśli masz taki fajny sprzęt jak ad200 i v1 i im więcej sprzętu tym lepiej wszystko upraszczać i skupić się na zdjęciach 🙂

    2. Jacuś Włóczęga

      Moje prywatne zdanie jest za paluszkami, kupisz w powiatowym markecie w sobotę wieczorem, wymienne z latarkami itd. @Bartek Dziedzic nie mam wielkiego młynu z wykryciem gorszych, ładowarka z nieco większym rozumkiem. Z tym że ja nie robię długich tzw “kotletowych” sesji, a z imprez szkolnych już wyrosłem 😉

  4. Warsztacik.net

    Konkretnie i przystępnie wyjaśnione.
    Fajnie by było zobaczyć poradnik z praktycznymi wskazówkami odnośnie błyskania kilkoma lampami na sali ze zdalnym wyzwalaniem, oraz użycie pojedynczej lampy na aparacie w warunkach trudnych i zmiennych.
    TTL vs MANUAL, kiedy lepsze jedno, kiedy drugie.
    Sam interesuję się błyskiem i dla mnie najtrudniejszy element to uzyskanie w miarę jednorodnych zdjęć w warunkach klubowych.
    Trzymam kciuki za Twoją chęć prowadzenia kanału, bo to nie jest łatwa sprawa – szczególnie na początku.

    1. Bartek Dziedzic TV

      Dobry pomysł dzięki za podpowiedź myślę że to jest do zrealizowania :). Edit: a teraz jeszcze pomyślałem może byłoby więcej osób chętnych na Liva na ten temat?

    2. Przemek Cegielski

      @Bartek Dziedzic TV oczywiście,ze by było więcej chętnych 🙂 ja bankowo:)

    3. Jacuś Włóczęga

      Ciężko zdobyć większą wiedzę z YT, jest sporo rzetelnych kompleksowych książek na tematy strobingu / błyskania, m.in Scott Kelby, w PL wydawany przez Helion

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Filip ogólnie polecam aliexpress jestem tam sporo rzeczy których nie ma u nas w Polsce, ewentualnie Amazon.de tam też jest dużo rzeczy.

  5. Chcę kupić Strobossa 60c. Jaki statyw, uchwyt i softboxa najlepiej kupić ?

    1. Bartek Dziedzic TV

      Rozumiem. Zacząłbym od statywu który ma 2-3m wysokości, taki będzie dobry ma początek : https://www.rbl24.pl/studio-fotograficzne/statywy/statyw-oswietleniowy-110-345-cm-udzwig-10kg ew. Bardzo fajne statywy ma quadralite trochę droższe ale też lepiej wykonane. Ważne żebyś kupił statyw blokowany na śruby,bo inne lubią się z czasem poluzowywac i trzeba je co jakiś czas dokręcać. Uchwyt na pewno kupiłbym godox s-2 – świetny uchwyt na którym zamocujesz wszystkie modyfikatory na Bowens- zaglądnij do tego filmu tu o nim mowie: https://youtu.be/0GjNJTj2Brs jeśli chodzi o modyfikatory : kupiłbym parasolkę transparentną ok 90cm na początek na zewnątrz można spróbować błysnąć przez nią ew. Błyskać bez modyfikatora, jeśli chcesz błyskać softboxem w środku to spróbowałbym jakąś okte tylko bez szybkiego montażu–bo rozkładanie parasolkowe pochłania dużo światła, tylko kupiłbym najzwykleksza okte ok. 60-90cm. (ew. Są softboxy z szybkim montażem jak ta która pokazuje w tym filmie: nicefoto Deep okta 90cm z blokowaniem każdego pretu osobno: https://youtu.be/xh9VBEEDSvI gdybyś miał pytania jeszcze daj znac:)

    2. @Bartek Dziedzic TV Mega wyczerpująca odpowiedź, dzięki wielkie ! Będę miał troszkę czasu to przejrzę dokładnie 🙂

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Krzyśku ja korzystam z x2 pro i jestem bardzo zadowolony, wcześniej miałem pierwsza wersję quadralite X i jej na pewno nie polecam :), x plus wydaje się byc bardzo ciekawy ale nie miałem okazji go używać.

    2. Krzysztof Burak

      @Bartek Dziedzic TV x plus jest nowszy ale tak z wyglądu bardziej odpowiada mi klawiszologia x2

    3. Bartek Dziedzic TV

      X plus nie wiem czy ma Hot shoe pass through – czyli że przez stopkę przechodzi sygnał Ettl do lampy która możesz dać na wyzwalacz–to jedyna rzecz dla której chyba rozważałbym ten nadajnik.z x2 pro jestem mega zadowolony i jak dla mnie to bezsprzecznie najwygodniejszy w obsłudze nadajnik jaki miałem, ja czasem pracuje nawet na 11 grupach lamp i ustawienie wszystkiego i zmiana parametrów w czasie pracy jest bardzo intuicyjna i szybka.

    4. Bartek Dziedzic TV

      Krzysiek wszystko zależy ile tak na prawdę grup będziesz potrzebował- do każdej grupy możesz dopisać kilka lamp tylko wtedy z poziomu nadajnika będziesz sterował całą grupą lamp- i dla całęj grupy ustawiał moc. jeśli masz 16 grup tak jak w x2 pro to do każdej grupy możesz dopisać po jednej lampie i każdą z osobna możesz indywidualnie sterować- to jest coś czego bardzo długo szukałem.
      Pytanie też jakie lampy planujesz kupować bo np. v1 którą testowałem ostatnio nie ma możliwości dołożenia dodatkowego odbiornika który zwiększałby ilość grup z 5 do 16. Stroboss 60 evo ma jeszcze takie gniazdo. reporter 200 i atlas 600 też mają.

  6. czym się różni 60 od 60evo.. 60 jest dużo tańsza ..a co jeszcze? 😀

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Lolsport różnica w zasilaniu wersja evo ma zasilanie na dedykowany akumulator. I polecam Ci właśnie wersję Evo akumulator jest świetny, trzyma bardzo długo. W zestawi dostajesz 1 akumulator i ładowarkę. Do wersji bez evo musisz doliczyć koszt ładowarki na paluszki i koszt paluszków AA. (chyba że masz już to) ale i tak wybrałbym wersję Evo że względu na i tak dłuższy czas pracy na 1 dedykowanym aku.

  7. Mam lampę Yn 685 oraz nikona d500 z obiektywem sigma art 18-35 nie jestem zadowolony z pracy z lampą Yn czy tutaj zakup 60 evo jest dobrym rozwiązaniem ? aha poradnik z lampą na body fajny pomysł

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Michal ja używam Canona, i na body używam tylko lamp Canona bo ani yongnuo 685 które kiedyś miałem ani godox/quadralite stroboss nie dawały mi tak przewidywalnego błysku w ETTLu. Według mojego doświadczenia lampa systemowa z danego systemu lepiej dogaduje się z body.

    1. Bartek Dziedzic TV

      Dzięki Dominik 🙂 chyba update sprzętu u ciebie się szykuje skoro jesteś w tej części internetu;)

    2. Dominik Błaszczyk

      Bartek nie mam kilka lamp quadralite ale miło jest kogoś znajomego posłuchać jeszcze jak dobrze gada!

  8. Kempa Trucker

    Właśnie miałem zamawiać 60evo na canona. Teraz muszę to jeszcze raz przemyśleć. Dzięki.

  9. Lucky Number8

    Faktycznie na początku myślałem, najważniejszy jest aparat, potem obiektyw. Teraz już jednak zauważyłem, że to oświetlenie robi największą różnicę. W fujifilm X-T30 mam tylko wbudowaną lampę i pozostaje mi oślepianie ludzi (co też daje płaskie oświetlenie), lub cudowanie z przystawieniem folii aluminiowej, aby odbić błysk na sufit, czy ścianę, bo wówczas już fajniejsze rezultaty wychodzą. Zdecydowanie jednak wolałbym lampę reporterską taką jak ten Quadralite Stroboss 60 EVO (w opisie zaznaczone, że jest też podstawka fuji, więc chyba powinna działać z X-T30?), bo można ją swobodnie ustawić bez takiego cudowania. Z tego co mówisz, to jest to dobry model lampy i muszę Co zaufać, bo jestem zupełnym amatorem. Miałbym takie pytanie, czy tą lampą naprawdę nie da się doświetlić ludzkiej twarzy w słoneczny dzień nawet jakby ją przysunąć bliżej fotografowanej osoby? Chodzi mi o to, aby trochę zminiejszyć twarde cienie od słońca. Ta stroboss 600 na pewno dałaby radę doświetlić twarz nawet w słońce, ale to już jednak koszt też dużo większy.

    1. Bartek Dziedzic TV

      Część Lucky Number8, jeśli chodzi o moc lamp to wszystko zależy od odległości od twarzy i zastosowanych modyfikatorów. Stroboss 60 jak dla zdjęć jakie ja robie jest za słaby – bez modyfikatora lub z parasolka transparentna powinien dać radę rozbić cienie jeśli ustawisz lampe blisko twarzy. Ja tak jak pisałem korzystam najczęściej z Atlasa 600, lub z reportera 200 bo z zapasem mocy mam więcej możliwości np na zrobienie szerszego planu.

    2. Lucky Number8

      @Bartek Dziedzic TV Dzięki za ciekawą propozycję. Cena tego reportera 200 jest do zaakceptowania i poczytam sobie o tym modelu więcej.

    3. Bartek Dziedzic TV

      Zawsze możesz łączyć kilka lamp,są uchwyty nawet na 3 lampy sam z takich korzystałem i łączyłem 3 lampy yongnuo yn-560. Jest to jakaś alternatywa na przyszłość w kwestii rozwoju sprzętu, ale łącząc kilka lamp zawsze jest problem z upakowaniem takiego zestawu do jakiegoś modyfikatora typu softbox. Gdybym na twoim miejscu kompletował sprzęt do zdjęć na zewnątrz to zacząłbym od reportera 200 lub tego najnowszego godox ad300 to jest już znacząca różnica w mocy w stosunku do lampy reporterskiej.kupujesz uchwyt godox S2 z mocowaniem bowens. Jeżeli cena jest akceptowalna i potrzebujesz lampy na statyw a nie potrzebujesz lampy na aparat to nie zastanawiaj się kup reportera 200, wejdziesz ze zdjęciami na zupełnie inny poziom.

    4. Lucky Number8

      @Bartek Dziedzic TV Dobrze, że mi poradziłeś z tymi silniejszymi lampami, bo znalazłem filmiki na temat godox 200 i 300 jednak silniejsza lampa będzie zdecydowanie lepszym zakupem. Jeszcze raz dzięki za radę.

  10. Cześć, dzięki za świetny materiał. Mam pytanie: Jakie są różnice (czy istotne) w lampach stroboss 60 BASIC a 60 EVO, i czy są jakieś?

    1. Bartek Dziedzic TV

      Część Billy kid, różnica to kwestia zasilania evo ma dedykowany akumulator- polecam evo, dedykowany akumulator- to wiele plusów.

    2. @Bartek Dziedzic TV dzięki za odpowiedź, ale jeśli to tylko taka różnica, to ja wybiorę wersje BASIC na baterie cena 315 zł nic EVO na akumulator za 500 zł. 🙂

    3. Bartek Dziedzic TV

      @Billy Kid przepraszam pomyliłem się: Basic nie ma TTLa, tylko sam tryb manualny i ma zasilanie z 4 aku AA. Myślałem że mówimy o wersji stroboss 60- a teraz widzę ze są 3 wersje: Stroboss 60 BASIC (bez Ettl, 4 aku AA), Stroboss 60( z ETTL,Manual, 4 aku AA), Stroboss 60 EVO (ETTL, Manual, i zasilany dedykowanym aku).

  11. slave a master jaka roznica? cykam z ta lampa na 18, raz przejasnia, raz niedoswietla, wiadomo ze zalezy od czego sie odbije, ale z ciekawosci pytam

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Narchista, postaram się pomóc, powiedz mi tylko jaki masz dokładnie setup,

    2. @Bartek Dziedzic TV głównie na ettlu robię, bo tej lampy nie ogarniam jeszcze, kombinowałem ale blyska tak samo

    3. Bartek Dziedzic TV

      Używasz jej na aparacie?jeśli tak to na jakim? Canon, Nikon, Sony? Czy z wyzwalaczem i zdalnie ja wyzwalasz?

    4. Bartek Dziedzic TV

      @Narchista ja też korzystam z Canona, i na aparatach korzystam z lamp Canona bo zauważyłem że żadna lampa nie współpracuje tak dobrze jak systemowa. Próbowałem kiedyś lamp yongnuo yn685 ttl, quadralite stroboss zarówno 60 evo jak i V1 żadna lampa nie daje mi takiej powtarzalności w ETTLu jak systemowa np. Canon 580ex czy 600ex. Jeśli wyzwalam natomiast zdalnie lampy quadralite to najczęściej pracuje w manualnym trybie i na sztywno ustawiam moc lampy jeśli pracuje we wnętrzach gdzie nie zmieniają się bardzo warunki oświetleniowe. Oczywiście możesz też spróbować pracować na aparacie lampa w trybie manualnym i ja w niektórych warunkach tak też pracuje, nie jest to aż takie trudne do opanowania a daje pewność siły błysku-różnice w lekkim niedoświetleniu czy prześwietleniu naprawiam w postprodukcji. Nie wiem czy odpowiedziałem na Twoje pytanie, jeśli nie to dopytuj chętnie pomogę Edit1. Jeszcze co do strobossa sprawdź na stronie godoxa firmware do lampy może masz starsza wersję.

  12. damian jankowski

    Witam. Chce zakupić swoją pierwszą lampę. Jestem amatorem w tym temacien, więc trochę grzebie po necie. Trafiłem na Twój świetny film z recenzją lampy strobossa 60 i zastanawiam się teraz nad jej zakupem. Wcześniej myślałem o yongnuo 660 , ale nie posiada ttl i tym się te lampy różnią. Mam pytanie, czy funkcja ttl w strobosie 60 będzie działała dobrze przy olumpisie g80. W filmie wspomniałeś, że nie jesteś zadowolony . Pozdrawiam

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Damian, nie wiem jak jest w Olympusie, w canonie wolę systemowe lampy. Miałem wczesniej yongnuo 685 i zamieniłem na quadralite–gdybym miał wybrać z tych dwóch lamp kupiłbym strobossa dlatego że to lepiej rozwinięty system tak na przyszłość. 🙂 Pozdrawiam Cię serdecznie Bartek

    2. damian jankowski

      Dziękuję za odpowiedź, kupię strobossa . Możesz polecić dobry sklep internetowy?

    3. damian jankowski

      Wczoraj kupiłem lampe w rbl24 po godzinie 15, i dzisiaj już była w paczkomacie. Dobrze zapakowana i zabezpieczona , polecam sklep. Dzięki za namiary , pozdrawiam 🙂

  13. Marcin Gardas

    No dobra aktualnie jestem na 3 kroku (kupiłem 600d później 50mm teraz szukam lampy 😉 czy na lampę główną jedyna w wykorzystaniu amatorskim ta lampa będzie ok ?

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Marcin, jak najbardziej lampa jest bardzo dobra. Ja z racji tego żę profesjonalnie fotografuje śluby, eventy i inne rzeczy na aparacie wolę korzystać z lamp systemowych Canon, ale zależy mi żeby praktycznie każdy kadr robiony z lampą był bardzo dobrze naświetlony-bo to przekłada się na mój komfort pracy. Stroboss 60 razem z v1 ma najbardziej zbliżony do Canona pomiar błysku z wszystkich lamp z których korzystałem- także gdybym miał wybrać lampę na body i nie byłby to canon wybrałbym albo stroboss 60 evo albo strobossa v1

  14. Marcin Winiarski

    A jak wyzwolić migawkę aparatu tą lampą? Czy można to zrobić z użyciem Navigatora?

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Marcin, z tego co się orientuje nie da się wyzwolić migawki aparatu tym zestawem navigator. Ja używam do wyzwalania migawki radiowo tanich wyzwlaczy Yongnuo rf-605 które u mnie sprawdzają się świetnie. Czasem mam taki setup pod np fotografie wnętrz, że navigator jest wpięty na body i wyzwala lampy błyskowe a do wyzwalania aparatu używam Yongnuo rf-605C- pod Canona- wpina się go przed kabel do wejścia – kabel do tego powinienem być w zestawie z tymi wyzwalaczami. RF-605 mogą być stosowane jako bezprzewodowe wyzwalacze- potrzebne są wtedy 2 sztuki i jako przewodowy wyzwalacz.

    2. Marcin Winiarski

      @Bartek Dziedzic TV a no właśnie. Myślałem że uda mi sie wyzwolić migawkę tym zestawem właśnie w fotografii wnętrz 🙁 no nic, teraz już wiem że jednak się nie da. Dziękuję za odpowiedź i życzę owocnej pracy! Pozdrawiam

  15. Mam pytanie (a właściwie kilka), może błahe i banalne, ale dopiero zaczynam swoją przygodę z lampami błyskowymi i ten temat wzbudza we mnie wiele znaków zapytania. Czy jeśli kupię Strobossa 60, umieszczę go na statywie, to będę mogła go wyzwolić za pomocą fotoceli ( teoretycznie widzę w opisie u producenta, że tak, ale wolę się upewnić czy nic więcej do tego nie potrzebuję)? I jeszcze jedno – co daje mi dokupienie Navigatora X? Chodzi o to, że będę mogła wyzwolić Strobossa, który jest na statywie bez błysku z mojej lampy? A jeśli tak, to czym sam Navigator X wystarczy? Będę ogromnie wdzięczna za pomoc :).

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Marta, jeżeli lampa ma wbudowana fotocele to wystarcz błysk z lampy na aparacie aby ją wyzwolić. Wyzwalacz radiowy ma wiele plusów nad fotocelą:1. Masz zawsze pewność że wyzwolisz lampe(zasięg do 100m), 2. Nie musisz wprowadzać dodatkowego błysku/najczęściej nie porządnego światła na zdjęciu/ z lampy na aparacie. 3. Nie jesteś ograniczona ustawieniami lampy na statywie, bo fotocela aby zadziałała musi wyłapać błysk wyzwalający czasem najprostszy modyfikator może zasłonić czujnik fotoceli . 4. Z wyzwalacza możesz sterować wszystkimi ustawieniami lampy to jest bardzo istotne. Wyzwalacz to kolejny poziom w błyskaniu lampami i ja osobiście radzę jak najszybciej kupić wyzwalacz 🙂 pomiń fotocele, będziesz bardzo zadowolona z efektów i szybciej osiągniesz to co chcesz:)

  16. Rafi Jaskulski

    Dzień dobry,czy lampa bedzie współpracować z canonem eos250d? Aparat jest podobno pozbawiony środkowego pinu co wyklucza zamienniki.W sensie ,że nie działa np.tryb ttl
    Dziekuje i pozdrawiam

  17. Patrycja Kropiwnicka

    Hej, bardzo fajny filmik, dokładnie wszystko wytłumaczone, dzięki 🙂
    Mam pytanie jaki modyfikator światła polecasz do zdjęć sportowych w studio do tej lampy? I jaka lampę dokupić jako drugą ze światłem stałym?
    Przepraszam jeśli banalne pytanie, ale jestem na bardzo początkującym etapie 🙂

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Patrycja, opisz co chciałabyś robić, ew. Podeślij jakieś przykładowe zdjęcia, czy masz już jakieś oświetlenie czy zaczynasz kompletować sprzęt?

    2. Jacuś Włóczęga

      Sportowe + flash + światło stałe … to nie jest dobry wybór … a nawet i bez sportu, niekoniecznie łatwe do opanowania różnice barwy.

  18. Dżony Bravo

    Witaj, Bartku mialem spytac tutaj o kilka spraw.
    1. Po co na wyswietlaczu lampy podzialka od 0,5 do 18metrow skoro nic sie na niej nie dzieje? Jaka jest tego funkcja?
    2. Zauwazylem gniazdo ladowania z przodu lampy, to znaczy ze zamontowane akumatorki moge ladowac bez ich wyjmowania z lampy? Mam wersje na “paluszki” nie evo.
    3. Na filmie mowisz o 16 grupach lamp i montujesz dodatkowy odbiornik, czy bez niego kilka lamp majac navigatora na aparacire tez sobie poradzi? Odbiornik wbudowany ma przeciez ta lampa, nadajnik w sumie tez.
    4 . Mam w swoim sony a6100 funkcje bezprzewodowej lampy, powinienem jej uzyc w przypadku zamontowania na aparat np.navigatora x2 ? Bo bez niego sama lampa z aparatem nie polaczy sie bezprzewodowo, prawda? Instrukcje lampy jak i aparatu niezbyt jasno to opisuja.
    Dziekuje z gory za odpowiedzi i pozdrawiam. Bartek.

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Bartku, musiałem wziąć lampę do ręki żeby odpowiedzieć na pytania:)
      1. Dokładnie nie wiem- nigdy z tego nie korzystam- przypuszczam, że to wskaźnik zasięgu błysku – aktywny jest w momencie kiedy lampa jest na wprost- na ten wskaźnik ma wpływ przysłona, zoom lampy, ISO i ustawiona moc lampy.
      2. to jest port usb do robienia updateu oprogramowania
      3. ten dodatkowy odbiornik poszerza ilość grup do 16, standardowo jest chyba 5 grup dostepnych w lampie
      4. do wyzwalania innych lampy musisz mieć dedykowany nadajnik, ew. możesz wyzwalać lampą stroboss 60 inne lampy bo ona ma wbudowany nadajnik i odbiornik.

  19. Sławomir Witkowski

    Super film, bardzo Ci dziękuje za wyjaśnienie. Mógłbyś mi doradzić ? . Planuje kupić ową lampę , ale w sklepie powiedzieli mi obecna cene 745zł. Wolę dołożyć i kupić Youngnuo Yn200. Czy poleciłbyś tą lampę ? Dla kogoś, kto będzie chciał robić głównie , kulinaria, drinki, produkty, czasem trochę portretu , czy będzie zbyt mocna?

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Sławku, yn200 nie miałem ale korzystam intensywnie z reporterów 200 a widzę że to bardzo podobne konstrukcje. Ogólnie gorąco ci polecam taka moc. Kup jakiś dobry uchwyt sobie np godox s2 z mocowaniem Bowens do tego jakiś softbox i masz bardzo ładne studyjne światło idealne do takich zdjęć. Druga sprawa z palnika studyjnego będziesz miał dużo lepsze wypełnienie i rozprowadzenie światło w softboxie. Minus jest taki że nie zapniesz lampy na sanki aparatu ale do tego co chcesz robić nie potrzebujesz. Wybrałbym coś ala reporter 200 czy yn200. Na pewno nie będzie za mocna.

  20. hej miałem dziwną sytuacje na sesji gdzie lampa nie paliła mii za każdym razem niezależnie od mocy . teraz sprawdzam i jest ok. ( no lepiej bo na 10 błyskow odpaliła 8 razy ) chodzi o strobosa 60 evo akumulator pełny . wyzwalany z navigatora z 2 lampami 200 pro

    1. Bartek Dziedzic TV

      Edward zmień kanały na których działasz. Ja zauważyłem ze na kanale 1 mam czasem problemy w niektórych miejscach gdzie jest dużo urządzeń pracujących na pasmie 2.4ghz

    2. @Bartek Dziedzic TV ok ale to tylko ta lampa by tak miała a te 200 juz nie ? bo reporterki 200 smigały

    3. Bartek Dziedzic TV

      @Edward Storm tak dokładnie, ja używam strobossów, reporterów, atlasów, serii pulse, move, zewnętrznych odbiorników do innych lamp i zdążą się że niektóre lepiej działają a niektóre albo się nie odpalają albo przykład z kiedys kolega obsługujący technicznie event jakimś urządzeniem którym steruję może mi wyzwolić jakąś lampę – wydaje mi się kwestia nakładania się częstotliwości i budowy wbudowanych nadajników

    4. @Bartek Dziedzic TV Oby to bylo to. To byla sesja u mnie w domowym studio warunki takie jak zawsze… moze ktos nas podłuchiwal hehe dzieki za pomoc

  21. Mam lampę stroboss 36 w menu funkcji pojawiła się opcja ID można regulować off lub od 1 do 99
    Co to jest za ustawienie

  22. Maciej Dądelewski

    Mam xt 3 z lampą Stroboss 60 evo oraz nawigator X wersję 1.
    Mam z tym zestawem problem. HSS działa tylko w trybie TTL, W manualu jedynie do 1/250 się synchronizuje. Jest to normalne czy ja mam wadliwą sztukę ?

  23. bochnacka23

    zastanawiam się nad zastosowaniem takich 2 lamp do sony alpha a450 / drobne przedmioty do sprzedaży internetowej – czy będą pasowac do mojego aparatu i do softboxów ? przepraszam za głupie pytanie ale naprawdę jestem laikiem – lampa wbudowana w aparat nie daje rady …

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć, można jasne, najlepiej dokup wyzwalacz do tych lamp który umiesisz na aparacie. Dokup dwa statywy oświetleniowe do lamp, dwa uchwyty np godox s2, do tego dwa softboxy oktagonalne z szybkim montażem 90cm i masz super zestaw do fotografii produktowej na początek 🙂

    2. @Bartek Dziedzic TV dziękuję za radę , kupiłem 2 takie lampy , przyszły , ale nie pasują do sony a450
      jeszcze kupiłem wyzwalacz nawigator x … sony ma inne złącze nmiż kupione lampy …

  24. Cześć, a powiesz jak włączyć podczerwień wspomagania autofokusa w tej lampie?

  25. czy mozna zastosowac ja na olympus om-de m10 mark 3.A jesli nie to prosze zaproponowac.Mirek z małop[olski

    1. Bartek Dziedzic TV

      Cześć Mirku musisz poszukać tej lampy ze stopką do Olympusa Quadralite/Godox takie robią i wtedy będzie ci działa też automatyka błysku TTL

  26. Czy ta lampa posiada wejście na power bank takie doładowanie akumulatorów jak np SB900

    1. @Bartek Dziedzic TV Hm to jest wersja evo a ta starsza na bateryjki posiada taką opcje podłączenia zasilania zewnętrznego

  27. Hm to jest wersja evo a ta starsza na bateryjki posiada taką opcje podłączenia zasilania zewnętrznego

  28. Jak ustawić wyzwalanie z Navigator X jednocześnie lampę Stroboss Evo 60 oraz Reporter 200 Pro? Ustawiam wszystko tak jak powinno a wyzwala tylko Reporter, Stroboss nie. Gdy zamontuje strobossa na aparacie to blyskaja obie.

  29. Maciej Dądelewski

    Zastanawiam się, czy lampy Qadralight mogą korzystać z zewnętrznych baterii podobno znacząco to zmniejsza czas ładowania błysków.

Comments are closed.

Scroll to Top