Lampa błyskowa QUADRALITE STROBOSS 60 EVO – do strobingu i na aparat ?

47
2242


W tym filmie dowiesz się czy warto kupić lampę błyskową Quadralite Stroboss 60 EVO znanej także jako GODOX v860 II. Jest to jedna z lamp które posiadam w całym systemie Quadralite. Bardzo dobrze spisuje się w miejscach gdzie nie jest potrzebna duża moc, tam gdzie quadralite atlas 600 czy nawet reporter 200 są po prostu za mocne.
Lampa ma typową budowę lampy reporterskiej. Stroboss 60 to lampa błyskowa idealnie nadająca się do strobingu ale także posiadająca możliwość wykorzystania jej na aparacie. To co jednak jest najlepsze w tej lampie to wbudowany system wyzwalania reporter X. Lampa świetnie współpracuje z nadajnikiem Navigator X2 a także z innymi lampami z systemem reporter X- jak Quadralite Atlas czy Quadralite Pulse. Stroboss 60 posiada wbudowany akumulator o dużej pojemności pozwalający błysnąć ok. 600 razy na pełnej mocy. Lampa przy swoich wielu funkcjach zachowuje rozsądny poziom cenowy. Także zaskakuje dobrym wykonaniem i bez awaryjnością pracy.
Quadralite Reporter 200 (Godox ad200) https://youtu.be/40xL4diRpO0
Quadralite Atlas 600 (Godox ad600) https://youtu.be/Q5THiSY_NsM
Quadralite v1 pierwsze wrazenia(live) https://youtu.be/fErFihG7u7g
Quadralite v1 Test https://youtu.be/0GjNJTj2Brs

Mój zestaw do filmów, zdjęć i Vlogów:
📷 Mój ulubiony aparat do zdjęć i do filmów Canon R : https://amzn.to/2ysYKjR
📷 Najlepszy aparat do zdjęć (Canon 5d IV): https://amzn.to/2VH8eQB
📷 Najlepszy reporterski obiektyw (Canon 24-70 2.8 L II): https://amzn.to/2RUbjvl
📷 Najlepszy zoom typu tele (Canon 70-200 2.8 L IS II): https://amzn.to/2yxQGP2
📷 Magiczny obiektyw do filmów na LIVE ( Sigma ART 24 mm 1.4): https://amzn.to/2VKsCAb
📷 Ulubiony obiektyw do nagrywania filmów na Youtube (Canon 35mm 1.4 L): https://amzn.to/34Sd5m6
💡 Najlepsze Oświetlenie do nagrywania filmów (Aputure 300D II): https://amzn.to/2Vlt5tA
💡 Polecane Oświetlenie Cena/Jakość (Godox Sl60W): https://amzn.to/2VnQPxn
💡 Najlepszy modyfikator oświetlenia do nagrywania filmów (NiceFoto Octa 90cm): https://amzn.to/2yzFJfx
🎤 Najbardziej uniwersalny Mikrofon krawatowy, bezprzewodowy (Rode Wireless Go): https://amzn.to/2yyJqC8
🎤 Najlepszy Mikrofon do filmów (Rode NTG-3): https://amzn.to/34PXaEV
🎤 Najlepszy rekorder do filmów (Zoom H6): https://amzn.to/34PXoff
💼Plecak na sprzęt (Think Tank Airport Accelerator): https://amzn.to/3bqPeMJ
💼MEGA Torba na akcesoria i sprzęt (Think Tank Logistic Manager 30): https://amzn.to/2RWAKg2
📎 Najlepszy Pomocnik przy filmach (Manfrotto 244N): https://amzn.to/2XS1cv6

Sprzęt do podcastów i wywiadów:
⌨ Najlepszy Mixer do podcastów (Rodecaster): https://amzn.to/3cF41DX
🎙 Polecany mikrofon do podcastów (Rode Procaster): https://amzn.to/34SgLUW
🎙 Ramię mikrofonowe (Rode PSA1): https://amzn.to/3boizHz

Oprogramowanie które wykorzystuje przy obróbce i retuszu zdjęć:
Adobe Photoshop CS5, Adobe Lightroom, Phase One Capture One
Oprogramowanie do edycji filmów (BlackMagic DaVinci Resolve): https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/
Oprogramowanie do transmisji na żywo/live-ów: https://www.vmix.com/

Inne Rzeczy które wykorzystuje w swojej pracy (kupując przez te linki dostaniesz promocyjną ofertę)
🎁Nielimitowana Muzyka do filmów: https://artlist.io/Bartek-264284
🎁Serwis do optymalizacji YouTube: https://www.tubebuddy.com/BartekDziedzic

Możesz mnie znaleźć także na:
►Facebook: https://www.facebook.com/fotografia.dziedzic
►Instagram: https://www.instagram.com/bartekdziedzic1/
►Twitter: https://www.twitter.com/BartDziedzic
►YouTube https://www.youtube.com/bartekdziedzictv

47 KOMENTARZE

    • Adam powiem Ci, że są to różnice na poziomie +/- 1/3 – 2/3 kompensacji – rzadko kiedy +/-1(nie wiem czy dobrze to opisuje) próbowałem przekonać się zastąpić lampy Canona( miałem moment że w ciągu pół roku wymieniłem w każdej z dwóch 580 ex II palniki) quadralitem/godoxem ostatecznie jednak kupiłem Canona którego potrafię “wyczuć”

    • Adam aktualizowałem, nic to nie dało. Choć bardzo chciałem się przekonać do godoxa jak głównej lampy:) po prostu canona łatwiej mi wyczuć z kompensacja, zdążą się że też źle dobierze błysk ale jest bardziej przewidywalny. Myślałem przez pewien czas że to może ja tak tylko mam ale kiedyś na Facebooku trafiłem na podobny temat i tam też podobnie ktoś pisał.

  1. Jak zwykle rzeczowo i prof. Jak będziesz mógł, to jeszcze fajnie jakbyś opisał i pokazał Quadralite V1 do wykorzystania jako główna lampa na body. Pozdrawiam

    • Niestety nie mam tej lampy ale jak tylko wpadnie mi w ręce to zrobię test 🙂 dodam że myślałem o tej lampie jako o alternatywie dla lamp Canona. I druga sprawa zastanawiam się jaka jest różnica w świetle.

    • @Bartek Dziedzic jest mocna, światło poprzez okrągłą kopułkę rozkłada się inaczej niż w standardowych., ale fajnie jak uda się zrobić test tej lampy. Pozdrawiam

  2. Co myślisz o pierwszej wersji Strobossa 60 bez EVO ?
    Posiadam już Reportera 200 i Godox’a V1 wyzwalane za pomocą X2 i szukam taniej lampy w ilości 2 sztuk jako dopełnienie.

    • Myślisz o strobosie zasilanym paluszkami AA? Osobiscie dołożyłbym i kupiłbym wersję EVO. Bateria w Evo wytrzymuje tyle co 2-3 komplety akumulatorków co jest dla mnie dużym komfortem przy pracy, nie trzeba tak często ich wymieniać. Wcześniej używałem na niektórych zleceniach nawet 12 lamp Yongnuo yn-560 z battery packami i bardzo dużo czasu zajmowało mi ładowanie paluszków – 4 do każdej lampy+8 paluszków do Batterypacka. O ile na początku było spoko to w miarę jak zużywały się akumulatorki to miałem problem w czasie zleceń żeby “namierzyć te słabe” żeby je wymienić, nie wspominając o tym że czasem przy wymianie paluszków niektóre mi wypadały z ręki-ogólnie zasilanie lamp z paluszków było zabawą 🙂 .Druga sprawa nie ma tak dużego spadku szybkości ładowania lampy do następnego błysku jak jest w paluszkach, w miarę jak się wyczerpują. Są też takie mniejsze plusy jak łatwość przechowywania i transportu. Szybkość wymiany akumulatora. Dlatego polecam EVO – to inwestycja z której będziesz zadowolony, tym bardziej jeśli masz taki fajny sprzęt jak ad200 i v1 i im więcej sprzętu tym lepiej wszystko upraszczać i skupić się na zdjęciach 🙂

  3. Konkretnie i przystępnie wyjaśnione.
    Fajnie by było zobaczyć poradnik z praktycznymi wskazówkami odnośnie błyskania kilkoma lampami na sali ze zdalnym wyzwalaniem, oraz użycie pojedynczej lampy na aparacie w warunkach trudnych i zmiennych.
    TTL vs MANUAL, kiedy lepsze jedno, kiedy drugie.
    Sam interesuję się błyskiem i dla mnie najtrudniejszy element to uzyskanie w miarę jednorodnych zdjęć w warunkach klubowych.
    Trzymam kciuki za Twoją chęć prowadzenia kanału, bo to nie jest łatwa sprawa – szczególnie na początku.

    • Dobry pomysł dzięki za podpowiedź myślę że to jest do zrealizowania :). Edit: a teraz jeszcze pomyślałem może byłoby więcej osób chętnych na Liva na ten temat?

    • Rozumiem. Zacząłbym od statywu który ma 2-3m wysokości, taki będzie dobry ma początek : https://www.rbl24.pl/studio-fotograficzne/statywy/statyw-oswietleniowy-110-345-cm-udzwig-10kg ew. Bardzo fajne statywy ma quadralite trochę droższe ale też lepiej wykonane. Ważne żebyś kupił statyw blokowany na śruby,bo inne lubią się z czasem poluzowywac i trzeba je co jakiś czas dokręcać. Uchwyt na pewno kupiłbym godox s-2 – świetny uchwyt na którym zamocujesz wszystkie modyfikatory na Bowens- zaglądnij do tego filmu tu o nim mowie: https://youtu.be/0GjNJTj2Brs jeśli chodzi o modyfikatory : kupiłbym parasolkę transparentną ok 90cm na początek na zewnątrz można spróbować błysnąć przez nią ew. Błyskać bez modyfikatora, jeśli chcesz błyskać softboxem w środku to spróbowałbym jakąś okte tylko bez szybkiego montażu–bo rozkładanie parasolkowe pochłania dużo światła, tylko kupiłbym najzwykleksza okte ok. 60-90cm. (ew. Są softboxy z szybkim montażem jak ta która pokazuje w tym filmie: nicefoto Deep okta 90cm z blokowaniem każdego pretu osobno: https://youtu.be/xh9VBEEDSvI gdybyś miał pytania jeszcze daj znac:)

    • Cześć Krzyśku ja korzystam z x2 pro i jestem bardzo zadowolony, wcześniej miałem pierwsza wersję quadralite X i jej na pewno nie polecam :), x plus wydaje się byc bardzo ciekawy ale nie miałem okazji go używać.

    • X plus nie wiem czy ma Hot shoe pass through – czyli że przez stopkę przechodzi sygnał Ettl do lampy która możesz dać na wyzwalacz–to jedyna rzecz dla której chyba rozważałbym ten nadajnik.z x2 pro jestem mega zadowolony i jak dla mnie to bezsprzecznie najwygodniejszy w obsłudze nadajnik jaki miałem, ja czasem pracuje nawet na 11 grupach lamp i ustawienie wszystkiego i zmiana parametrów w czasie pracy jest bardzo intuicyjna i szybka.

    • Krzysiek wszystko zależy ile tak na prawdę grup będziesz potrzebował- do każdej grupy możesz dopisać kilka lamp tylko wtedy z poziomu nadajnika będziesz sterował całą grupą lamp- i dla całęj grupy ustawiał moc. jeśli masz 16 grup tak jak w x2 pro to do każdej grupy możesz dopisać po jednej lampie i każdą z osobna możesz indywidualnie sterować- to jest coś czego bardzo długo szukałem.
      Pytanie też jakie lampy planujesz kupować bo np. v1 którą testowałem ostatnio nie ma możliwości dołożenia dodatkowego odbiornika który zwiększałby ilość grup z 5 do 16. Stroboss 60 evo ma jeszcze takie gniazdo. reporter 200 i atlas 600 też mają.

    • Cześć Lolsport różnica w zasilaniu wersja evo ma zasilanie na dedykowany akumulator. I polecam Ci właśnie wersję Evo akumulator jest świetny, trzyma bardzo długo. W zestawi dostajesz 1 akumulator i ładowarkę. Do wersji bez evo musisz doliczyć koszt ładowarki na paluszki i koszt paluszków AA. (chyba że masz już to) ale i tak wybrałbym wersję Evo że względu na i tak dłuższy czas pracy na 1 dedykowanym aku.

  4. Mam lampę Yn 685 oraz nikona d500 z obiektywem sigma art 18-35 nie jestem zadowolony z pracy z lampą Yn czy tutaj zakup 60 evo jest dobrym rozwiązaniem ? aha poradnik z lampą na body fajny pomysł

    • Cześć Michal ja używam Canona, i na body używam tylko lamp Canona bo ani yongnuo 685 które kiedyś miałem ani godox/quadralite stroboss nie dawały mi tak przewidywalnego błysku w ETTLu. Według mojego doświadczenia lampa systemowa z danego systemu lepiej dogaduje się z body.

  5. Faktycznie na początku myślałem, najważniejszy jest aparat, potem obiektyw. Teraz już jednak zauważyłem, że to oświetlenie robi największą różnicę. W fujifilm X-T30 mam tylko wbudowaną lampę i pozostaje mi oślepianie ludzi (co też daje płaskie oświetlenie), lub cudowanie z przystawieniem folii aluminiowej, aby odbić błysk na sufit, czy ścianę, bo wówczas już fajniejsze rezultaty wychodzą. Zdecydowanie jednak wolałbym lampę reporterską taką jak ten Quadralite Stroboss 60 EVO (w opisie zaznaczone, że jest też podstawka fuji, więc chyba powinna działać z X-T30?), bo można ją swobodnie ustawić bez takiego cudowania. Z tego co mówisz, to jest to dobry model lampy i muszę Co zaufać, bo jestem zupełnym amatorem. Miałbym takie pytanie, czy tą lampą naprawdę nie da się doświetlić ludzkiej twarzy w słoneczny dzień nawet jakby ją przysunąć bliżej fotografowanej osoby? Chodzi mi o to, aby trochę zminiejszyć twarde cienie od słońca. Ta stroboss 600 na pewno dałaby radę doświetlić twarz nawet w słońce, ale to już jednak koszt też dużo większy.

    • Część Lucky Number8, jeśli chodzi o moc lamp to wszystko zależy od odległości od twarzy i zastosowanych modyfikatorów. Stroboss 60 jak dla zdjęć jakie ja robie jest za słaby – bez modyfikatora lub z parasolka transparentna powinien dać radę rozbić cienie jeśli ustawisz lampe blisko twarzy. Ja tak jak pisałem korzystam najczęściej z Atlasa 600, lub z reportera 200 bo z zapasem mocy mam więcej możliwości np na zrobienie szerszego planu.

    • @Bartek Dziedzic Dzięki za ciekawą propozycję. Cena tego reportera 200 jest do zaakceptowania i poczytam sobie o tym modelu więcej.

    • Zawsze możesz łączyć kilka lamp,są uchwyty nawet na 3 lampy sam z takich korzystałem i łączyłem 3 lampy yongnuo yn-560. Jest to jakaś alternatywa na przyszłość w kwestii rozwoju sprzętu, ale łącząc kilka lamp zawsze jest problem z upakowaniem takiego zestawu do jakiegoś modyfikatora typu softbox. Gdybym na twoim miejscu kompletował sprzęt do zdjęć na zewnątrz to zacząłbym od reportera 200 lub tego najnowszego godox ad300 to jest już znacząca różnica w mocy w stosunku do lampy reporterskiej.kupujesz uchwyt godox S2 z mocowaniem bowens. Jeżeli cena jest akceptowalna i potrzebujesz lampy na statyw a nie potrzebujesz lampy na aparat to nie zastanawiaj się kup reportera 200, wejdziesz ze zdjęciami na zupełnie inny poziom.

    • @Bartek Dziedzic Dobrze, że mi poradziłeś z tymi silniejszymi lampami, bo znalazłem filmiki na temat godox 200 i 300 jednak silniejsza lampa będzie zdecydowanie lepszym zakupem. Jeszcze raz dzięki za radę.

  6. Cześć, dzięki za świetny materiał. Mam pytanie: Jakie są różnice (czy istotne) w lampach stroboss 60 BASIC a 60 EVO, i czy są jakieś?

    • Część Billy kid, różnica to kwestia zasilania evo ma dedykowany akumulator- polecam evo, dedykowany akumulator- to wiele plusów.

    • @Bartek Dziedzic dzięki za odpowiedź, ale jeśli to tylko taka różnica, to ja wybiorę wersje BASIC na baterie cena 315 zł nic EVO na akumulator za 500 zł. 🙂

    • @Billy Kid przepraszam pomyliłem się: Basic nie ma TTLa, tylko sam tryb manualny i ma zasilanie z 4 aku AA. Myślałem że mówimy o wersji stroboss 60- a teraz widzę ze są 3 wersje: Stroboss 60 BASIC (bez Ettl, 4 aku AA), Stroboss 60( z ETTL,Manual, 4 aku AA), Stroboss 60 EVO (ETTL, Manual, i zasilany dedykowanym aku).

Leave a Reply to Krzysztof Burak Anuluj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj